2013.11.14. 09:08
Északi elkerülő út épül
Miskolc - Épül a miskolci északi elkerülőút, lerakták az alapkövét. Az utakkal bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.
Miskolc - Épül a miskolci északi elkerülőút, lerakták az alapkövét. Az utakkal bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.Az alapkőletétellel szerdán megkezdték a Miskolcot északról elkerülő 5,8 kilométeres, kétszer egysávos út építését, a csaknem 14 milliárd forintos beruházás 2015-re készül el. Völner Pál, a fejlesztési tárca infrastruktúráért felelős államtitkára az eseményen elmondta: a jelenlegi uniós pénzügyi ciklusban mintegy 195 milliárd forintból csaknem 210 kilométernyi elkerülő út épült és épül meg. A miskolci út észak-északkelet irányban kerüli meg a megyeszékhelyet az M30 autópálya végcsomópontjától a 26-os számú főútig haladva, a kivitelezést a KCC 2013 konzorcium végzi. Az úton egy Sajó-híd és négy vasbeton híd épül. Az elkerülő elsőfokú árvízvédelmi gátként szolgál majd, teljes mértékű védelmet biztosít a Miskolchoz közeli Arnótnak és Felsőzsolcának, a Kis-Sajó keleti oldalán, Arnót körül pedig gátrendszer létesül. A miskolci Csorba tó északi sarkától a Sajóig egy 4500 méter hosszú, 120-160 méter széles árvízlevezető, mély árok épül, külön töltés védi a legmélyebb területet, az M30 alatti körforgalmat is, ennek köszönhetően a 26-os főút által bekerített terület teljes mértékben árvízmentes lesz.
Miskolcon kívülre terelik a forgalmat
„Miközben minden településen új, korszerű, széles utak épülnek, a fejlettebb régióban már az elkerülő szakaszokat igényli a lakosság. Miskolc esetében is ez történt, miután sorra épültek a négysávosak, felmerült a jogos igény, hogy az átmenő forgalmat a város szélére tereljék” – mondta Völner Pál, infrastruktúráért felelős államtitkár, a tegnap délelőtti alapkőletételen.
Hozzátéve, hogy Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője az új M30-as autópályához kapcsolódó elkerülő szakasz továbbépítésének a katalizátora volt. Erőteljesen szorgalmazta az ott élők képviseletében a beruházást. Végül megvalósul az ott élők kérése. Így aztán mi sem természetesebb, hogy az új út alapkövét az államtitkár és a térség országgyűlési képviselője együttesen helyezte el az M30-as csomópont végében.
Loppert Dániel, a Zrt. kommunikációs vezetője büszkén mutatta, hogy az alapkő alatt nyugvó időkapszulában az Észak-Magyarország tegnapi száma is helyet kapott. Azért is, mert megírtuk, hogy az Új Széchenyi Terv forrásaiból megvalósítandó csaknem hat kilométeres kétszer egysávos szakaszt már 2015 késő tavaszán forgalomba is helyezik.
Már dolgoznak az építők
Miközben tartott az alapkőletétel, a háttérben láthattuk, hogy már dolgoznak az új út kivitelezésén. Az új szakasz másik végén két kilométer aszfalt már készen van. Ha megtoldják, gyorsabban, egyszerűbben érhetjük el a 26-os főutat, a Sajó-híd bal parti területén már tart a próbacölöpözés. A beruházás eredményeként a térség komplex árvízvédelme megoldódik, Miskolc belvárosa megszabadul a 26-os főútról érkező jelentős átmenő forgalom alól. Ezzel javul Miskolc levegőjének a tisztasága is.
ÉM-SZI