Helyi közélet

2014.02.04. 08:19

Miért boldogtalanok a magyar diákok?

Borsod-Abaúj-Zemplén - Vekerdy Tamás közismert pszichológussal kerestük a választ.

Borsod-Abaúj-Zemplén - Vekerdy Tamás közismert pszichológussal kerestük a választ.A magyar gyerekek boldogtalanok és rossz iskolába járnak, derült ki egy felmérésből, mely 65 országra terjedt ki, és 3 évig tartott. A legirigylésre méltóbb helyzetben a teljesítményt és boldogságot egyszerre vizsgáló adatok szerint a szingapúri, tajvani, hongkongi gyerekek vannak, Európából pedig a svájci, lichtensteini társaik.

Tantervközpontúak

– Miért nem jók a magyar iskolák, és miért boldogtalanok a gyerekek? – kérdeztük Vekerdy Tamástól, a közismert pszichológustól.

A szakember elöljáróban kifejtette: Mérei Ferenc (pszichológus, pedagógus) óta tudjuk, hogy tulajdonképpen kétféle iskola létezik. Az egyik a gyerekkörpontú, ami azt jelenti, hogy szeretnénk megismerni a gyerekeket. Szeretnénk tudni, hogy milyenen egyénileg, de azt is, hogy milyen egy-egy korosztály. Így az is kiderül, hogy mikor mit és hogyan érdemes a számukra hatékonyan közölni. A másik iskolatípus az intézmény - vagy tantervközpontú iskola. Itt nem az a fontos, hogy a gyereket mi érdekli, hanem az, hogy az iskola működjön jól. Azaz a hatalom által kijelölt tananyagot bele kell tölteni a gyerekek fejébe. Magyarországon ebből az iskolatípusból van sok, jelezte Vekerdy Tamás. Megjegyezte: Németországban például már nem is találni poroszos iskolákat, ott szinte csak gyerekbarát intézmények működnek.

További részletek a www.eszak.hu-n és a keddi Észak-Magyarországban.

ÉM-HE

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában