2014.02.04. 08:19
Miért boldogtalanok a magyar diákok?
Borsod-Abaúj-Zemplén - Vekerdy Tamás közismert pszichológussal kerestük a választ.
Borsod-Abaúj-Zemplén - Vekerdy Tamás közismert pszichológussal kerestük a választ.A magyar gyerekek boldogtalanok és rossz iskolába járnak, derült ki egy felmérésből, mely 65 országra terjedt ki, és 3 évig tartott. A legirigylésre méltóbb helyzetben a teljesítményt és boldogságot egyszerre vizsgáló adatok szerint a szingapúri, tajvani, hongkongi gyerekek vannak, Európából pedig a svájci, lichtensteini társaik.
Tantervközpontúak
– Miért nem jók a magyar iskolák, és miért boldogtalanok a gyerekek? – kérdeztük Vekerdy Tamástól, a közismert pszichológustól.
A szakember elöljáróban kifejtette: Mérei Ferenc (pszichológus, pedagógus) óta tudjuk, hogy tulajdonképpen kétféle iskola létezik. Az egyik a gyerekkörpontú, ami azt jelenti, hogy szeretnénk megismerni a gyerekeket. Szeretnénk tudni, hogy milyenen egyénileg, de azt is, hogy milyen egy-egy korosztály. Így az is kiderül, hogy mikor mit és hogyan érdemes a számukra hatékonyan közölni. A másik iskolatípus az intézmény - vagy tantervközpontú iskola. Itt nem az a fontos, hogy a gyereket mi érdekli, hanem az, hogy az iskola működjön jól. Azaz a hatalom által kijelölt tananyagot bele kell tölteni a gyerekek fejébe. Magyarországon ebből az iskolatípusból van sok, jelezte Vekerdy Tamás. Megjegyezte: Németországban például már nem is találni poroszos iskolákat, ott szinte csak gyerekbarát intézmények működnek.
További részletek a www.eszak.hu-n és a keddi Észak-Magyarországban.
ÉM-HE