Helyi közélet

2014.07.01. 10:23

Köztisztviselői nap - A közszolgálat a legnemesebb feladat

Miskolc - „Négy év alatt a semmiből kellett újjáépíteni a megyei közigazgatást” – mondta Demeter Ervin.

Miskolc - „Négy év alatt a semmiből kellett újjáépíteni a megyei közigazgatást” – mondta Demeter Ervin.

„A jövő egy olyan hely, ahova nem belépünk, hanem mi hozzuk létre” – kezdte ünnepi beszédét Demeter Ervin kormánymegbízott hétfőn a Köztisztviselői nap alkalmából rendezett gálaesten. A rendezvényen dr. Kovács Zoltán államtitkár is köszöntötte a vendégeket, valamint húsz köztisztviselő vehette át kitüntetését. Az Év Kormánytisztviselője címet pedig Társy József, a megyei kormányhivatal kabinetfőnöke kapta.

Demeter Ervin az elmúlt négy évben a közigazgatásban végbe ment változásokról beszélt, kiemelve, hogy a korábbi regionális központoktól visszatértek a megyei szintű igazgatásra. „Négy év alatt a semmiből kellett felépíteni az új szervezetet” – fogalmazott. A kormányablak bevezetése kapcsán azt hangsúlyozta, hogy az ügyintézésben a „feje tetejéről a talpára állítottuk a világot”, hiszen egy olyan ügyfélszolgálatot hoztak létre mindenhol az országban, ahol egyértelműen kiderül, hogy „mi vagyunk az ügyfelekért”.

A változások egyik fontos lépéseként említette, hogy tavaly januárban létrejöttek a járások, ezzel mintegy közelebb víve a közigazgatást a polgárokhoz. Megyénkben 16 járási hivatal jött létre, ezekben folyamatosan építik ki az úgynevezett második generációs kormányablakokat, amik nemcsak a kormányhivatal korábbi ügyeit, hanem az önkormányzatoktól átvett közigazgatási, állami feladatokat is ellátnak. „Büszkeséggel tölthet el minket, hogy az első ilyen második generációs kormányablak először Miskolcon jött létre” – hangsúlyozta Demeter Ervin.

Ügyfélbarát

„Ma ott tartunk, hogy 17 szakigazgatási szervezet, 16 járási hivatal dolgozik a megyei kormányhivatal alatt, ez közel 2400 munkatársat jelent” – sorolta. Új szemlélettel és egységes jogalkalmazással végzik a munkájukat – folytatta. „Az új szemlélet pedig az ügyfelek minél teljesebb kiszolgálását jelenti” – mondta.

A kormánymegbízott kitért arra is, hogy ebben a négy évben lerakták, megteremtették a jövő közigazgatásának alapjait. „Az előttünk álló feladat nem kevesebb, mint működtetni az újjászervezett közigazgatást, sokkal szélesebb körben folytatni a munkát, és az ügyfélbarát szemléletet továbberősíteni, szélesíteni a megye teljes közigazgatási területére. Azaz, további feladatunk a finomhangolás” – fogalmazott.

Kovács Zoltán, a miniszterelnökség államtitkára arról beszélt, hogy az új szervezettel nem csupán egy egyszerű integráció, hanem egy magasabb szintű közigazgatás létrehozása volt a cél. „Mindezt azért, hogy az állampolgárok jobb kiszolgálást kaphassanak” – tette hozzá. – „Azok a köztisztviselők, akik ebben a munkában részt vettek, a kezdeti nagy bizonytalanságban csak komoly erőfeszítések árán, sokszor túlmunkával végezték feladatukat. Ennek köszönhetően mára elmondható, a magyar közigazgatás átalakításának fontos elemét hoztuk létre az elmúlt négy évben”.

A jövő kapcsán elmondta, a stratégia kialakítása most zajlik a minisztériumban. Beszélt arról, hogy a miniszterelnökséghez került a területi közigazgatás, ezen belül pedig négy helyettes államtitkárság között osztják majd el a feladatokat.

„Mindenki kérdezi, ki lesz a helyi kormánymegbízott, de nem tudom, de ha tudnám, sem mondanám el, hiszen ez nem az én feladatom. Annyit elárulhatok, ebben a megyében nagy meglepetésre nem kell számítani” – fogalmazott. Az államtitkár köszönetet mondott a kormányhivatal munkatársainak, és azzal zárta beszédét: „A közszolgálata az egyik legnehezebb feladat, de a legnemesebb is.”

ÉM-NSZR

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában