Helyi közélet

2014.09.19. 08:07

DVTK Stadion: diázás, vetítés

Miskolc - A Vasút pályát szánják a DVTK ideiglenes otthonának a 2015/16-os szezonra.

Miskolc - A Vasút pályát szánják a DVTK ideiglenes otthonának a 2015/16-os szezonra.104 nappal azután, hogy a Diósgyőri stadion építésével kapcsolatban legutóbb sajtótájékoztatót tartottak, csütörtökön ismét ilyen rendezvényre gyülekezhettek a meghívottak. A hallgatóság abban a reményben gyűlt össze, hogy megtudja, milyen előrelépés történt, de az már ez esemény elején kiderült, hogy van, ami nem változott: például az, hogy ezúttal sem csak a sajtó képviselőit invitálták, hanem többek között miskolci önkormányzati cégek vezetőit, a hatalmat jelenleg gyakorló politikusokat, akik ezúttal is tapsoltak, ha kellett, ha úgy érezték, hogy kell. Az szintén megegyezett a korábbi szereposztással, hogy ezúttal is dr. Kriza Ákos, Miskolc polgármestere, Szabó Tamás, a DVTK NB I-es labdarúgócsapatát működtető DFC Kft. ügyvezető igazgatója és Vígh László, stadionfejlesztésért felelős miniszteri biztos ült a szponzorfal előtt, akik mellé erre az alkalomra az építésért felelős projektcégnek, a Diósgyőri Stadionrekonstrukciós Kft.-nek a két ügyvezető igazgatója, Pásztor Ervin és Tóth Dénes Mihály is csatlakozott.

Az eltérésről

Bár a tájékoztató elején a miskolci polgármester kijelentette, hogy semmiféle eltérés nincs a korábban közöltekhez képest, és mint mondta, „a megfelelő ütemtervet tartjuk”, ennek némileg ellentmondani látszanak a 104 nappal korábban Vígh László által vázoltak, amely azt prognosztizálta, hogy július végére elkészülhetnek az első látványtervek, ugyanis ezt tegnap mutatták be, illetve az sem korrelál a korábban ismertetettekkel, hogy szeptemberben megszülethetnek az engedélyes tervek, mert erről most úgy nyilatkozott a város első embere, hogy ennek október 18-ig kell meglennie. És, ha már október és ütemterv: előbbivel kapcsolatban dr. Kriza Ákos részéről elhangzott, hogy október 6-án a stadion egy részét átadják munkaterületnek, és a gyár felőli részen elkezdődik majd az állóhelyi részek bontása, valamint hogy az engedélyezési terv november végére, december elejére lehet meg (ezt Vígh László 104 napja szeptemberre lőtte be), és azt is mondta, hogy a kivitelezési tervek februárban lehetnek meg (ezt Vígh László 104 napja decemberre tette), továbbá, hogy a kivitelezési munkákat a 2014/15-ös szezon után rögtön el kell kezdeni, hogy a 2016 júniusában át lehessen adni a stadiont (ez a két dátum stimmel a korábban közöltekkel).

A polgármester 6,5 milliárdos sportkomplexumról ejtett szót, megemlítve, hogy az önkormányzat csütörtöki közgyűlésén egy 2 milliárd forint összértékű projektben való részvételről döntöttek, amelyhez 300 millióval járul hozzá a városháza, és amelyből egy edzőközpont létesülhet majd Diósgyőrben (a diósgyőri sportliget sarkában, a Szinva-patak melletti területet viszi be a „boltba”, a DVTK Futball Akadémiának nevezett projektbe a Miskolci Holding Zrt.-n keresztül a miskolci önkormányzat).

Arccal a vasút felé

A városvezető azt is bejelentette, hogy megvan a megoldás arra, hogy az 1 éven át tartó stadionátépítés során a DVTK csapatának ne kelljen elhagynia a várost.

– Alkalmassá tesszük az MVSC stadiont arra, hogy NB I-es meccseket tudjunk ott rendezni, a világító berendezést, az eredményjelzőt átvisszük Diósgyőrből oda, és olyan beruházást hajtunk végre, amellyel 5000 néző befogadására lesz lehetőség – mondta dr. Kriza Ákos, majd azt is hozzátette, hogy az MVSC pálya 2016 nyarától utánpótlásbázisként funkcionálhat.

A sajtótájékoztatón csupán három témában érkezett kérdés (ezek mindegyike az Észak-Magyarországtól), az MVSC pályával kapcsolatban az, hogy készültek-e számítások arra vonatkozóan, hogy mennyibe fog kerülni a Csokonai úti sporttelep esetében az, hogy NB I-es labdarúgó mérkőzések rendezésére alkalmassá tegyék, illetve, hogy ezt milyen forrásból kívánják majd finanszírozni. Erre dr. Kriza Ákos azt a választ adta, hogy ezt még vizsgálják, az önkormányzat jövő évi költségvetése jelenhet erre forrást, illetve a klubbal közösen állhatják az ezzel kapcsolatos kiadásokat.

Mi történt eddig?

Vígh László, stadionfejlesztésért felelős miniszteri biztos felsorolta, hogy mi történt eddig: megszületett a stadion építéséről a kormányhatározat, megalakult az építésért felelős projekttársaság, beapportálták az ingatlant ebbe a cégbe, és elkezdték a létesítmény tervezését. Azt is közölte, hogy az építész tervezői munkát a Közti Zrt. nyerte el, és hogy Pottyondi Pétert bízták meg a stadion terveinek elkészítésével. A tőle frissen kapott (még csütörtökön dél­előtt fél tízkor is készített) látványterveket mutatta be a tájékoztatón megjelenteknek Vígh László. A diázás, vetítés során elhangzott, hogy a tervezés időszakában ki fogják kérni a szurkolói csoportok véleményét, és, hogy sok minden még tervezés alatt van, sok szám tud még változni, illetve, hogy a napos oldali lelátó megmarad, de dolgozni kell azon, hogy itt az UEFA sztenderdet elérjék, hogy onnan mindenki lásson mindent (a pálya „eltolása” után is), és hogy a stadion színében a piros-fehér kombináció fog dominálni, illetve, hogy a létesítmény befogadóképessége 15 ezer fő körüli lesz.

Klubház, gödör

A diósgyőri stadion látványtervének ismertetése során egyetlen változatot mutattak be, amelyen a jelenlegi klubháznak (amelynek a felújítására néhány évvel ezelőtt 350 millió forint állami pénzt költöttek el) nyoma sem volt. Vígh László az Észak-Magyarország ezzel kapcsolatos érdeklődésére azt válaszolta, hogy azért, mert nem volt látható a látványtervben, még nem biztos, hogy nem is lesz, erről, az esetleges bontásáról a közeljövőben kell dönteni. Az Észak-Magyarország azt is megkérdezte a stadionfejlesztésért felelős miniszteri biztostól, hogy megvizsgálták-e annak a lehetőségét, hogy ne a mostani stadion helyén, hanem esetleg ezt egy utánpótlásközpontnak meghagyva, nem sokkal arrébb, mondjuk a volt gödör, vagyis Diósgyőri Uszoda mellett, az Andrássy úttal határos egykori focipálya helyén, az évek óta üresen álló ingatlanon, vagy a közelben valahol máshol, zöldmezős beruházást hajtsanak végre.

– De, megvizsgáltuk, elemeztük ezt is, tudjuk, hogy hol és hány kilowattos vezeték megy ott a földben, hogy mennyibe kerülne a telek közművesítése, kalkuláltunk, hogy menyiért lehet megvásárolni azt a területet, illetve azt elemeztük, hogy mivel járna, ha két stadion ilyen közel lenne egymáshoz, de ezek alapján a jelenlegi stadion átépítése tűnik a legjobb, és leggyorsabb megoldásnak, azzal együtt is, hogy más zöld mezős lehetőségekre is kitekintettünk – mondta Vígh László.

- Észak-Magyarország -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában