2014.09.30. 13:32
Jegyzet: Örömteli(?)
<em>Nagyot csökkent az igazolatlan iskolai hiányzások száma az elmúlt négy évben, örül a szakminisztérium, hangsúlyozva, és az elmúlt tanévben még jobbak lettek a hiányzásra vonatkozó statisztikai adatok</em>. <strong>Hegyi Erika jegyzete</strong>.
Nagyot csökkent az igazolatlan iskolai hiányzások száma az elmúlt négy évben, örül a szakminisztérium, hangsúlyozva, és az elmúlt tanévben még jobbak lettek a hiányzásra vonatkozó statisztikai adatok. Hegyi Erika jegyzete.
A javuló helyzet okairól annyit tudhatunk meg, hogy négy éve a lógós diákok szülei nem kapnak családi pótlékot, és a közmunkából is kizárhatják őket. Arról azonban már nem szól az örömteli beszámoló, hogy az igazolatlan hiányzások csökkenésének másik oka, hogy leszállították az iskolakötelezettség korhatárát 18 évről 16-ra. Így épp azok a 16-18 évesek estek ki a statisztikából, akiknek már eszük ágában sem volt még az iskola környékére sem menni.
Az igazi cél pedig nem a statisztikák javítása lenne, sokkal inkább az, hogy egyetlen diák se távozzon úgy az oktatási rendszerből, hogy legalább egy szakmát ne szerezzen. Mert mihez kezd az a fiatal, akár 16, akár 18 éves, ha semmihez sem ért? Főleg, ha olyan vidéken él, ahol se mezőgazdaság, se ipar. Közmunkás lesz? Vagy lopnia kell, hogy megéljen? Nem hiszem, hogy bármelyik lehetőség az oktatás igazi célja. Talán követni kellene azon középiskolák példáját (már működik néhány a megyében), amelyek szakmához, sőt érettségihez juttatják az amúgy minden iskolából elutasított, reménytelen esetnek titulált fiatalokat.