2014.09.03. 09:20
Útépítések útján Miskolc
Miskolc - Hosszabb lesz a déli elkerülő, kisebb járműterhelés jut az Újgyőri főtérre.
Miskolc - Hosszabb lesz a déli elkerülő, kisebb járműterhelés jut az Újgyőri főtérre.Várhatóan 2017-re készül a déli tehermentesítő – Kiss Ernő utca – meghosszabbítása Miskolcon. A beruházástól a közúti szakemberek azt várják, hogy csökken az Újgyőri főtérre jutó forgalom, hiszen, akik Diósgyőr felé mennének tovább a belváros irányából, az MVK buszpályaudvara mögött mehetnek majd el.
A tervezett út az Andrássy Gyula utcát köti össze a Kiss Ernő utcával a Harmadik és Második utcák nyomvonala mentén. E két utcát is kiszélesítik, ezeken is kétszer két sávban zajlik majd a forgalom, ám ehhez le kell fedni a Szinvát, és új út és villamoskapcsolat kialakítása is szükségessé válik. Mindez abból a dokumentációból olvasható ki, ami a Észak-magyarországi Környezetvédelmi és Természetvédelmi Felügyelőség oldalán a közelmúltban vált elérhetővé.
A Kiss Ernő utca meghosszabbítása nem szerepelt korábban Miskolc 2004-ben elfogadott közlekedési koncepciójában, de akik közlekedtek mostanában az Újgyőri főtér közelében, nem vonják kétségbe a teret elkerülő út megépítésének szükségszerűségét.
A továbbiak
A város túlsó végén a keleti elkerülő út is alakul, a múlt héten emelték be a helyére a Sajó-hidat, ezek keresztül zajlik majd a forgalom az M30-as autópálya zsolcai lejárója és a 26-os főút között, ami az Ózd felé irányuló forgalom zömét képes lesz elterelni a belváros irányából. A közlekedés-fejlesztési koncepcióban a középtávon szükséges fejlesztések között szerepelt a Bosch-út meghosszabbítása, és a Tiszai pályaudvar közelében az Y-híd megépítése is, amelyek szintén a megvalósulás útján vannak. Tíz éve még nem lehetett előre látni, hogy a gazdasági válság padlóra küldi az ingatlanberuházásokat és elveszi a bankok hitelezési kedvét, így – csak érdekességként említjük meg – a koncepcióban szerepel egy parkolóház megépítése is a Búza téri volt nagybani piac területén.
Ez jelenleg nem hiányzik az autósoknak annyira, de valószínűleg jó néven vennék, ha az északi tehermentesítő – szintén a koncepciónak megfelelően – négysávossá szélesedne, és a szintén négysávossá bővült Thököly úton keresztül csatlakozna a déli tehermentesítőbe.
ÉM-SZP