2015.07.27. 15:12
Királyok és fejedelmek útján Erdélyben a hejőbábai diákok
Hejőbába - Hejőbábai diákok felejthetetlen kirándulása a magyar történelembe.
Hejőbába - Hejőbábai diákok felejthetetlen kirándulása a magyar történelembe.
A Hejőbábai Zrínyi Ilona Általános Iskola hetedik osztályának 25 tanulója és 3 nevelője júniusban a „Határtalanul!” program keretében tanulmányi kiránduláson vett részt Erdélyben.
A templomban gyönyörködtek
A kirándulás első napján Nagyváradon sétálva ismerték meg a város nevezetes helyeit, majd a Szent László templomban gyönyörködtek. Kolozsváron megtekintették Mátyás király és Bocskai István szülőházát, a Szent Mihály templomot, és Hunyadi Mátyás szobrát.
A második napon Torockón, Nagyenyeden és Gyulafehérváron jártak, majd Dévára érkeztek. A Dévai Szent Ferenc Alapítvány vendégházában szálltak meg. A harmadik napon találkoztak és beszélgettek az ott élő gyermekekkel. Meghívták őket barkácsolni és megajándékozták a kicsiket az általuk gyűjtött játékokkal. A fiúk közül néhányan kosárlabdameccsen mérték össze az erejüket a dévaiakkal.
Este Csernakeresztúron a helyi fiatalok fergeteges néptáncbemutatóval kedveskedtek nekik.
A vajdahunyadi vár nagyon tetszett a hejőbábai diákoknak, megérdemli a „várak királya” címet.
Aztán Marosillyén jártak, ahol a hejőbábai gyerekek is beöltöztek korabeli ruhákba és elképzelték, hogyan éltek a nemes urak és hölgyek Erdélyben, a „tündérországban”.
A következő megálló a Solymosi-vár volt. Még a rekkenő hőség sem tartotta vissza őket attól, hogy „elfoglalják”. Máriaradnán is jártak, ami Csíksomlyó után a második legnagyobb katolikus zarándokhely.
A hősökre emlékeztek
Aradon megkoszorúzták az aradi vértanúk emlékművét, így emlékeztek szabadságharcos hőseinkre.
A felejthetetlen négy nap emléke még sokáig kíséri majd őket.
Köszönik a lehetőséget az Emberi Erőforrások Minisztériumának: saját erőből a tanulók sosem juthattak volna el ezekre a gyönyörű helyekre. Köszönik továbbá Hejőbába és Nemesbikk községek önkormányzatának, a Hejőbába Gyermekeiért Alapítványnak, a Szülői Munkaközösségnek a támogatását. Segítségükkel a külhoni magyarsággal kapcsolatos „tankönyvszagú” ismereteket élményszerű ismeretekkel bővíthették a tanulók.
ÉM