2016.08.05. 07:12
Decemberben derül ki, milyen lesz a Budapest-Miskolc menetrend
Budapest, Miskolc - „Meglehetősen kontár módon terveznék át a Budapest–Miskolc vasútvonal menetrendjét” – állítja egy elemzés.
Budapest, Miskolc - „Meglehetősen kontár módon terveznék át a Budapest–Miskolc vasútvonal menetrendjét” – állítja egy elemzés.
„A menetrend kidolgozása folyamatban van, a decemberi menetrendváltás előtt időben tájékoztatjuk az utasokat. A menetrendi struktúrát a minisztériummal és a közlekedésszakmai szervezetekkel közösen, a javaslatok, a lehetőségek és a pályakapacitás alapos elemzése, megvitatása alapján dolgozza ki a vasúttársaság…” Ezt a választ kaptuk a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától kérdésünkre, amelyben arra kerestük a választ, hogy van-e igazságtartalma a www.iho.hu internetes portálon Károly Szabolcs által jegyzett írásnak. A terjedelmes írás már az első mondatában jelentős kritikát fogalmaz meg az úgynevezett „80-as vasútvonallal” kapcsolatban: „Még több megállás, kettévágott járatok, elrontott átszállások: meglehetősen kontár módon terveznék át a miskolci vonal menetrendjét…”
Gyökeres átalakulás?
A tervezet szerint első lépésként a Füzesabonytól Miskolcon át Hidasnémetiig közlekedő személyvonatok szűnnének meg e formájukban: a borsodi megyeszékhely válna egyik végállomásukká, Füzesabony és Miskolc között pedig átvennék szerepüket az elviekben kétóránként közlekedő sátoraljaújhelyi sebesvonatok, melyek Miskolc és a zempléni határváros között eddig is de facto személyvonatként funkcionáltak.
Több megálló
A jelenlegi nyékládházi és mezőkövesdi megállások mellett újabb öt állomás és megálló kerülne fel a sebesek által kiszolgálandó helyek listájára, ezzel a lépéssel pedig a mindenhol megállós mivoltuk egészen Füzesabonyig terjedne ki, végigérve a teljes Borsod megyei szakaszon! A menetidő azonban nem nőne, mivel a plusz megállásokhoz szükséges időt a miskolci gépcsere viszonylag bő tartalékidejéből csípnék le. A két végállomás között 266 kilométert megtevő távolsági járatok 84 kilométer helyett már az útvonal több mint felén, 141 kilométeren közlekednének gyakorlatilag személyvonatként. A gyorsvonati pótjegy a Sátoraljaújhely és a főváros között teljesen nevetségessé válik – írja az elemzés.
Kiszivárgott, de igaz-e?
„Decemberben lesz pontosan tíz éve, hogy az először a váci vonalon kipróbált, utasbarát ütemes menetrendet kiterjesztették szinte a teljes keleti országrészre. Úgy tűnik azonban, hogy az évfordulót sajátos módszerrel, szolgáltatásaprítással ünnepelné a megrendelő minisztérium: az Index fórumának a miskolci vonallal foglalkozó topikjában kiszivárgott tervezet szerint a 2016/2017-es menetrenddel az elmúlt tíz év legradikálisabb változásával nézhetnek szembe az utasok. Tekintve, hogy mostanában az érvénybe lépés előtt csak néhány héttel korábban véglegesíti a vasúttársaság a menetrendeket, így a várható módosulások hangsúlyozottan csak tájékoztatóak, ha úgy tetszik, iránymutatások” – írja a cikk.