Helyi közélet

2016.10.20. 12:53

„Érdemi változások helyett csak hangulatjavítás történt”

Miskolc - Sokatmondó helyszínen, a nagyszabású pedagógusdemonstrációnak otthont adó miskolci Hősök terén mutatta be szerdán az oktatási kormányzatnak és a közoktatásban részes valamennyi szervezetnek szánt nyílt levelet Béres Ildikó, a Miskolci Tankerület Közalkalmazotti Tanácsok Fórumának koordinátora, Csabalik Zsuzsanna, a Pedagógusok Szakszervezete középiskolai tagozatának városi titkára, Pilz Olivér, a Tanítanék Mozgalom képviselője és Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete regionális ügyvivője.

Miskolc - Sokatmondó helyszínen, a nagyszabású pedagógusdemonstrációnak otthont adó miskolci Hősök terén mutatta be szerdán az oktatási kormányzatnak és a közoktatásban részes valamennyi szervezetnek szánt nyílt levelet Béres Ildikó, a Miskolci Tankerület Közalkalmazotti Tanácsok Fórumának koordinátora, Csabalik Zsuzsanna, a Pedagógusok Szakszervezete középiskolai tagozatának városi titkára, Pilz Olivér, a Tanítanék Mozgalom képviselője és Szűcs Tamás, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete regionális ügyvivője.

„Lopakodó visszarendeződés”

Mint fogalmaztak, lassan egy éve, hogy Miskolcon kezdetét vette a „tanárlázadás”. És Miskolc kénytelen újra megszólalni, mert az egy év alatt „nemcsak a követeléseink, hanem a kormányzati ígéretek sem valósultak meg…”

Elhangzott, hogy a felelős kormányzati szereplők válaszképpen döntöttek a Klik átszervezéséről. Létrehozták a vitatott összetételű Köznevelési Kerekasztalt, ahol „strukturális változtatások helyett hangulatjavító intézkedésekkel” álltak elő.

„Az oktatás irányítói, vezetői azonban mostanra már a tavasszal tett engedményeket is megkérdőjelezik, s a jogszabályváltozások szövevényében, a rendszer egészében egyfajta lopakodó visszarendeződés tapasztalható – emelte ki Szűcs Tamás. – A centralizált struktúra változatlanul alkalmas arra, hogy elfedje a forráskivonást az oktatásügyből, és tovább mérgezze az autonóm, egészséges működést. Úgy tapasztaljuk, hogy egyre több intézményvezetőt elsősorban a fölöttes akaratnak való megfelelési kényszer vezérel.”

Pilcz Olivér hozzátette:

Ezek a folyamatok ártalmasak a közoktatás minden szereplőjére, a diákokra épp úgy, mint az ágazatban dolgozókra, az egész társadalomra. Ezért érezzük kötelességünknek, hogy most újra megszólaljunk.

Anomáliák a szakképzésben

Csabalik Zsuzsanna kiemelte a szakképzés körüli anomáliákat. Mint elmondta: „Öt éve él a nemzeti köznevelésről szóló törvény, amely rögzíti, hogy érettségi előtt 2 évvel a diákoknak meg kell ismerniük a rájuk vonatkozó követelményeket. Ez – különösen a szakképzésben – évek óta nem valósul meg.

Azért kell újra megszólalnunk, mert a szakképzésben egyre nehezebb tanulni és tanítani.

Szeptemberben olyan átgondolatlan szakképzési rendszert vezettek be erőszakkal, melyet egyetlen oktatásszakmai szervezet sem támogatott. Ez ellen tiltakozunk.”

Csak gumicsontok vannak

Béres Ildikó arra hívta fel a figyelmet, hogy elmaradt a nevelést-oktatást közvetlenül segítő munkatársak bérének érdemi rendezése, s a nem állami fenntartóknál még sok helyen hangulatjavító bérrendezésre sem került sor. Figyelmeztetett arra is, hogy a felzárkóztatást évek óta lelkiismeretesen vállaló tanodák végveszélybe kerültek.

„A valódi problémák megoldása helyett időről időre gumicsontokat dobnak elénk, mint a 30 perces órák, a 9 órás tanításkezdés, a szünidők rendjének átszervezése. Az ilyen felvetések legfeljebb arra jók, hogy eltereljék a társadalom figyelmét és kifárasszák a pedagógusokat.”

- Szaniszló Bálint -


Miskolc újra megszólal – Nyílt levél az oktatásért, gyermekeinkért

Miskolc újra megszólal – Nyílt levél az oktatásért, gyermekeinkért

Miskolc - Lassan egy éve, hogy Miskolcon kezdetét vette a „tanárlázadás”. - Újabb nyílt levél a miskolci pedagógusoktól.


Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában