2018.07.26. 11:26
Az első lépések a digitális világ felé
Miskolc - A digitális vállalkozás-fejlesztés lehetőségeiről tájékozódhattak szerdán a vállalkozók.
Miskolc - A digitális vállalkozás-fejlesztés lehetőségeiről tájékozódhattak szerdán a vállalkozók.
Mennyire tud lépést tartani a hazai kis- és középvállalkozási (kkv) szektor a digitális fejlődéssel? Honnan kaphat egy vállalkozás az elképzelések megvalósításához forrást? Melyek azok a hazai és globális trendek, amelyek használatával piaci előnyt tud szerezni egy vállalkozás? Mikor térül meg az informatikai fejlesztés? Mindezekre a kérdésekre választ kaphattak azok a vállalkozók, akik tegnap részt vettek a Tudomány és Technika Házában rendezett tanácskozáson. A főszervező a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK), a Modern Vállalkozások Programja, valamint a Google Digital Workshop Program volt.
A vállalkozások számára elengedhetetlen a nyitás a digitális eszközök felé.” Koleszár Péter
Lemaradásban
Koleszár Péter, a Modern Vállalkozások Programja vezető infokommunikációs tanácsadója kifejtette: a hazai kis- és középvállalkozások rendkívüli lemaradásban vannak a digitális eszközök használata terén az európai uniós versenytársaikkal szemben. Azért is rendezték a tanácskozást, hogy a digitális technológiákat egy kicsit közelebb vigyék a vállalkozásokhoz, megszerettessék velük, olyan példákat mutatva, amelyek segítségével hatékonyabban és gazdaságosabban tudnak működni.
– Azt gondolom, hogy ma a vállalkozások számára elengedhetetlen a nyitás a digitális eszközök felé. Bátran kereshetik a Modern Vállalkozások Programja helyi tanácsadóit, akik díjmentesen készítik el az auditot (vizsgálatot), aminek eredményeként egy „Digitálisan felkészült vállalkozás” tanúsítványt kaphatnak a cégek. Ennek az az előnye, hogy számos pályázaton plusz 5 százalék vissza nem térítendő támogatáshoz juthatnak. A szoftveres megoldások fejlesztésére például 35 helyett 40 százalék támogatást nyerhetnek el – jelezte a tanácsadó. Hozzátette: amennyiben egy vállalkozás a digitális technológiát használja, visszakereshetőbbé válnak a cég múltbéli történései, tervezhetőbbé a jövőbeni események. Az adattárolás formája is hatékonyabb, hiszen nem raktárakat kell papírokkal megtölteni, hanem egy vincseszteren vagy a felhőalapú tárhelyen gyűlhetnek az adatok.
Oktatási platform
Balog Gábor, a Google Digital Workshop témavezetője hangsúlyozta, a program tulajdonképpen társadalmi szerepvállalás a Google részéről. Az oktatási platform azért jött létre, hogy mindenkit tájékoztasson azokról a digitális eszközökről, amelyek rendelkezésre állnak. Cél, hogy a kkv-k megismerjék a digitális marketing eszközeit, amelyek segíthetnek abban, hogy forgalmat generáljanak az online piactéren, ezáltal a vállalkozások profitot termeljenek.
– Az oktatási platformon 26 témában 86 videólecke van fönt, ezekből miden vállalkozás ki tudja választani a neki legmegfelelőbbet. Tavaly több mint 10 ezer kkv-nak sikerült már megmutatni az oktatási platformot, valamint személyes konzultációval is tudtunk segíteni. Mindenkinek a figyelmébe ajánlom, hogy nézze meg, hogyan kell a méréseket elvégezni, hiszen az vezetheti sikerre az online-vállalkozásokat – tanácsolta Balog Gábor.
Hírportálok
Lapunk kiadóját, az Inform Média Lapkiadó Kft.-t Balogh Annamária hírportál-értékesítési vezető képviselte, aki az e-kereskedelmi megoldások tapasztalatairól beszélt. Mint mondta, az Inform Média a kezdetektől részt vesz a Vállalkozz digitálisan! projektben kiállítóként és előadóként is.
– A program indulásakor az Inform Média legfiatalabb, úgynevezett webügynökségi termékkörével – webfejlesztéssel és egyéb, a digitális marketing piacán népszerű, piacvezető online-marketing szolgáltatásokkal – hivatalos szállító partnerként neveztünk be a Vállalkozz digitálisan! projektbe, melyeket jól kiegészítettek a több mint tizenöt éve nagy sikerrel és piaci beágyazottsággal bíró hírportál-marketing szolgáltatásaink is. E rendezvényen ezzel a teljes portfólióval; a három megyei hírportál közül az aktuálisan érintett Borsod Online-nal, a Hírek 360-nal, valamint a webfejlesztési és web-marketing szolgáltatásainkkal; honlap- valamint webshop-készítéssel, Google-AdWords, és Facebook-kampány megoldásainkkal lépünk az érdeklődő kkv nagyközönség elé – sorolta Balogh Annamária.
HE
E-kereskedelem, webshop
A rendezvény legfőbb célja az volt, hogy a hazai vállalkozások első kézből kaphassanak tájékoztatást a digitális vállalkozás-fejlesztés külső finanszírozásának lehetőségeiről és a legújabb informatikai trendekről. Lehetőségük volt közös beszélgetésre a szállítókkal, a tanácsadókkal, a pályázatkészítőkkel és a hitelt nyújtó intézmények képviselőivel. A program az e-kereskedelem és az online számlázás aktualitásait ismertette meg a résztvevőkkel. Tájékoztatót kaptak az e-kereskedelmi megoldások tapasztalatairól, a webshopok fejlődéséről.