2018.07.11. 08:00
Százhúszonegy éves: jubilált a miskolci villamos
Miskolc - Piros bécsi és sárga Tátra nosztalgiaszerelvények indításával ünnepelte kedden az MVK Zrt. azt, hogy 1897. július 10-én a vidéken elsők között elindult a miskolci villamosközlekedés.
Miskolc - Piros bécsi és sárga Tátra nosztalgiaszerelvények indításával ünnepelte kedden az MVK Zrt. azt, hogy 1897. július 10-én a vidéken elsők között elindult a miskolci villamosközlekedés.
A miskolci volt az egyik első villamosvonal-hálózat hazánkban.
Százhuszonegy éves a helyi villamosközlekedés. Ebből az alkalomból gördült ki kedden a villamos remízből néhány kör erejéig a bécsi- és a Tátra villamos is. A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) így szeretett volna emlékezni azokra, akik 1897. július 10-én lehetővé tették és elindították a villamosközlekedést Miskolcon.
A miskolci volt az egyik első vidéki villamosvonal-hálózat Magyarországon, legalább tíz évvel előzött meg olyan nagyvárosokat a villamosvonala kiépítésével, mint Debrecen és Szeged. Érdekesség az is, hogy Szombathelyen a miskolcival egy időben adták át a villamoshálózatot, de ezt 1974-ben megszüntették.
Az MVK egyébként több, korábbi járműtípusból is megtartott egy-egy szerelvényt. A sokáig a miskolci utcaképhez tartozó FVV villamosokat 1991-től kezdték kivonni a forgalomból. A Tátrák érkezésével fokozatosan visszaszorultak a kettes vonalra, majd 2004-ben az utolsót kocsit is elbúcsúztatták, viszont a 100-as pályaszámú, valamint a 151-es megmarad nosztalgiakocsinak.
Hasonló a sorsuk
A bécsi villamosok 2003-tól fokozatosan álltak forgalomba, és tizenkét évig szolgálták Miskolcot, a Zöld Nyíl projekt keretein belül megvásárolt 31 Škoda érkezését követően 2015-ben állították le őket.
Hasonló sorsra jutottak a Tátrák is, ebből azonban néhány darabot megtartottak, és időnként még fel-fel tűnnek a pályán, ha „cseh rokonaiknak” segítségre van szüksége.
TÁ