2018.09.02. 23:54
Egy kis üröm az örömben: buszmentes a körömi pontonhíd
Köröm - Hétfőtől a körömi pontonhíd enyhíti a kesznyéteni híd lezárása miatti gondokat, azonban hiába kísérleteztek, egyik autóbusz sem tudott átkelni a felépült körömi pontonhídon.
Köröm - Hétfőtől a körömi pontonhíd enyhíti a kesznyéteni híd lezárása miatti gondokat, azonban hiába kísérleteztek, egyik autóbusz sem tudott átkelni a felépült körömi pontonhídon.
Eredetileg úgy volt, hogy Girincsnél, a komp helyén épül meg egy katonai pontonhíd, hogy a kesznyéteni Sajó-híd felújítása miatt ne kelljen 30-40 kilométert kerülniük azoknak, akik valamelyik tiszaújvárosi gyárba járnak dolgozni, vagy – mivel küszöbön a suliidőszak – valamelyik iskolába járnak tanulni a Sajó másik oldaláról. Aztán úgy volt, hogy nem épül pontonhíd, mert nincs, aki finanszírozza.
Pénteken azonban kiderült, mégiscsak épül a híd, csak nem Girincsen, hanem a jobb közlekedési adottságokkal rendelkező Körömben, ugyancsak a komp helyén. A híd fel is épült, de – kipróbálták – az Észak-magyarországi Közlekedési Központ menetrend szerinti járatai nem tudják használni a hidat, így csak autók járnak rajta.
Megépült a körömi pontonhíd
A szentesi műszaki hídász katonák első csoportja már csütörtökön megérkezett Körömbe, hogy a komp helyén megépítse azt a pontonhidat, amely megkönnyíti a Sajón való átkelést arra az időszakra – a tervek szerint november közepéig –, amíg befejeződik a kesznyéteni híd felújítása.
Az, hogy pontonhíddal váltsák ki a lezárt kesznyéteni hidat, Koncz Ferenc, a térség országgyűlési képviselőjének fejéből pattant ki. Napi szinten ugyanis a térség 46 településének mintegy 15 ezer embere ingázik Tiszaújváros irányába. Ezt a hídlezárás miatt 30-40 kilométeres kerülővel lehet megtenni.
Koncz Ferenc tárgyalásokat folytatott az előző és a jelenlegi kormány honvédelmi miniszterével is annak érdekében, hogy a katonaság műszaki alakulatinak rendelkezésére álló pontonhidak egyikét telepítsék időlegesen egy arra megfelelő helyre.
Az új kormány megalakulása és a honvédelmi tárca élén bekövetkezett változás – természetszerűleg – lassította kicsit a híd ügyét, de ami késett, nem múlott, pénteken Körömben megkezdődött és – a műszaki katonai alakulat pontos, precíz munkájának eredményeként – be is fejeződött a hídépítés.
Jobb hely a körömi átkelő
„Kollégáim már áprilisban jártak a környéken és először felmérték a girincsi komp környékét abból a szempontból, hogy milyen műszaki feltételekkel építhető meg oda egy katonai pontonhíd – mondta el kérdésünkre a hídépítő csapat parancsnoka, Antal László ezredes. – Később jutottunk olyan információkhoz, hogy itt, Körömnél még jobbak a feltételek. Kicsit távolabb van, de biztonságosabban megépíthető híd. Egyeztetve az érintettekkel, két héttel ezelőtt döntöttem úgy, hogy ezt a helyszínt választjuk a körömi kompnál…”
Hatvan tonna teherbírás
Ennek megfelelően kezdődött meg az engedélyeztetési eljárás az illetékes hatóságoknál. „Elkészítettük a kivitelezési tervdokumentációt és átadtuk Tóth Tiborral, Köröm település polgármesterének, aki végigvitte az engedélyeztetést. Ennek nyomán kezdhettünk neki az építésnek és készülhetett el néhány órai munkával a körömi pontonhíd. Az ezredes elmondta, hogy maga a híd 42 méter hosszúságú, úgynevezett pnp-anyagból készített úszó aljazatú híd, amelynek a teherbírása 60 tonna, tehát teherbírás szempontjából bármelyik közúti jármű képes átkelni rajta. Összesen 24 katona marad majd a megépített pontonhíd üzemeltetésére a helyszínen, ők Girincsen kapnak szállást. Azért van szükség erre, hogy folyamatosan, azaz huszonnégy órás szolgálatban tudjanak gondoskodni arról, hogy a hídon át lehessen kelni.
Buszok nem tudtak átkelni
Az elkészült híd feljárata – az alacsony vízállás miatt – meredek, a próba során személyautó és mikrobusz képes volt átkelni rajta, ám az Észak-magyarországi Közlekedési Központ autóbuszai – több próbálkozás ellenére sem. Ujj Zsuzsanna, az ÉMKK kommunikációs vezetője a következő közleményt juttatta el hozzánk: „A pénteki próbaüzem során megállapításra került, hogy még a legmagasabb padlószintű, utasok nélküli autóbuszok sem képesek átjutni a pontonhídon, a jelenlegi állapot szerint tehát nem tudnak ott közlekedni a menetrend szerinti járataink…
Ez azt jelenti, hogy amíg magasabb nem lesz a vízállás, mindenképpen marad a kerülőutas megoldás a menetrend szerinti járatok esetében. Ujj Zsuzsannától megtudtuk, hogy a kerülőútvonal és ideiglenes menetrend kapcsán negatív visszajelzéseket nem kaptak, az utasok tudomásul vették a helyzetet.
Megérett már a felújításra
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. és Kesznyéten Község Önkormányzata által alakított konzorcium 279 millió 400 ezer forintot nyert el a Sajó-híd felújítására. A munkálatok során az acél-vasbeton teherhordó szerkezet korrózióvédelme és bevonatolása, a hídszigetelés, a dilatációképzés, a betonszegély és az aszfaltburkolat cseréje, a korlátok cseréje történik meg, és a kivitelezők mederrendezést végeznek a híd környezetében.
[related-post post_id="3968510"]
[related-post post_id="3951215"]
[related-post post_id="3928600"]
[related-post post_id="3925124"]
[related-post post_id="3922840"]
[related-post post_id="3913626"]
[related-post post_id="3908165"]
[related-post post_id="3897439"]
[related-post post_id="3882970"]
[related-post post_id="3835089"]
[related-post post_id="3831333"]