2019.03.06. 10:01
Egyelőre csak kátyúznak a Fonoda-csomópontban
Miskolc – Túl fiatal az aszfalt, így „megspórolták” a szakasz felújítását a tavalyi munkáknál.
Miskolc – Túl fiatal az aszfalt, így „megspórolták” a szakasz felújítását a tavalyi munkáknál.
Folyamatosan nyomon követtük tavaly nyáron a 3-as főút kivezető szakaszának, vagyis a miskolci József Attila utcának a teljes felújítását, amelynek során nemcsak új aszfaltréteget kapott a Gömöri felüljárótól kezdve a Metro áruházi csomópontig, de a víznyelőket, csatornafedeleket, járdaszigeteket, padkákat, a buszmegállókat és a Sajó hidat is érintette a felújítás.
Végül kimaradt
Az, hogy mégsem volt teljes körű, hamar kiderült, ugyanis a Fonoda utcai körforgalmat és a környékét nem érintette a felújítás, a csomópontban minden maradt a régiben.
Ennek pedig meg is van az eredménye, amelyet olvasóink is szóvá tettek. A kimaradt szakaszon ugyanis megjelentek a – néhol nem is kis méretű – kátyúk és egyéb burkolathibák, ami nemcsak elcsúnyítja a József Attila utcát, de kellemetlen meglepetésként is éri az arra autózókat. A sima, új aszfaltcsík ugyanis minden átmenet nélkül vált át a gödrökkel tarkított szakaszra, ahol a rendszeresen erre közlekedők már el is kezdték rutinosan kerülgetni a kátyúkat. S egyben feltették a jogos kérdést: miért maradt ki ez a csomópont a felújításból?
A kérdést továbbítottuk a Magyar Közút Nonprofit Kft.-nek. Elsőre arra gondoltunk, hogy talán az okozhat problémát, hogy közutas és önkormányzati fenntartású utak találkozásáról van szó, ami nehezíti a finanszírozást, esetleg a kivitelezést. Hiszen például tavaly tavasszal, amikor egy darusautó leszakította a körforgalom egyik tájékoztató tábláját, akkor először nem tudták, kihez tartozik a helyreállítás.
Különböző időben
Azonban, mint kiderült, egyáltalán nem ilyesmiről van szó, hanem egészen másról.
„A 3-as főúton a felújításban érintett szakaszok 2000-2002 között készültek, így első körben azok rekonstrukciója vált szükségessé, a rendelkezésünkre álló forrásokból ezen szakaszok megújítására volt lehetőségünk. A két szakasz között 2011-ben épült egy kör alakú lámpás csomópont, a Fonoda utcai csomópont, melynek kiépítésénél a csatlakozó burkolatok is megújultak. A közel 10 évvel később készült csomópont burkolatán egyelőre az üzemeltetési és fenntartási keretünk terhére van lehetőségünk lokális javítási munkák elvégzésére, ennek a csomópontnak a felújítása egy későbbi program keretében valósulhat meg” – tájékoztatta lapunkat a Magyar Közút.
A csomópont aszfaltja tehát fiatalabb, mint a József Attila többi részén volt, így csak később jöhet a cseréje.
ÉM-HI
[related-post post_id="3958796"]
[related-post post_id="3947962"]
[related-post post_id="3939935"]
[related-post post_id="3919255"]
[related-post post_id="3907633"]
[related-post post_id="3891221"]