2019.09.15. 07:00
Ma még kevesen nyaralnak és étkeznek a kutyájukkal
Megkérdezték a magyar lakosságot a kutyabarát trend vívmányairól egy online kutatás keretében.
Illusztráció
Nem könnyű néha gazdinak lenni. Nem azért, mert nyűggé válna a kutyánk vagy a cicánk, hanem azért, például, mert ha nyaralni szeretnénk menni, akkor valakinek akkor is gondoskodni kell a kedvenceinkről, arról nem is beszélve, a háziállatok nehezen viselik, ha huzamosabb ideig nem látják a gazdit. Ilyen helyzetekre találták ki az állatbarát szálláshelyeket.
Manapság igen divatos a kutyabarát minősítés, egyre több étterem, szálloda teremti meg a lehetőségét, hogy a vendégek magukkal hozzák kedvenceiket egy-egy vacsorára vagy nyaralásra. Máté Balázs, a Marketing Professzorok Kft. online ügynökség vezető tanácsadóját is megdöbbentették az általuk végzett kutatás eredményei.
Ritkán igénylik
– Úgy gondolom, hogy az emberek véleményét ebben a kérdésben csakis anonim felmérésben ismerhetjük meg, mivel senki nem mer őszintén beszélni erről. Mindenképpen érdemes elgondolkodni azokon a válaszokon, amit 1004 magyar felnőtt adott a kérdéseinkre – írja le Máté Balázs az ügynökség közleményében.
„A kutatásból az derült ki, hogy az állattartók fele soha nem vinné magával étterembe a kutyáját, és csupán öt százalék mondta, hogy mindenhová a kedvencével megy. A teljes állattartó lakosság közel negyede soha nem választana kutyabarát éttermet, és csak a vendégek negyvenhárom százaléka tartja teljesen elfogadhatónak ezt”. A tanácsadó hozzátette: Ha marketingszempontból közelítjük meg az eredményeket, rájövünk, egy kutyabarát hely elveszítheti a potenciális vendégek negyedét, és a kutyatartók sem feltétlenül igénylik a szolgáltatást.
Szeparált helyek
Hasonló eredmények jöttek ki a szállásadókat illetően is.
„Arra a kérdésre, miszerint mennyire zavarja, hogy ön előtt kutya is feküdhetett a szálloda ágyában, nagyon sokan elutasítóan válaszoltak. A vendégek majdnem hetven százaléka nem akar ilyen fekhelyen aludni. A kutyatartók négyötöde gondolja, hogy foglalkoznia kell azzal, hogy kedvence ne zavarja mások étkezését és ugatása a szomszédokat.
– A kutatás eredményei alapján a kutyabarát vendéglátóhely üzemeltetése mellett döntőknek érdemes megkülönböztetni az étterem és a szobák állatbarát részét az állatmentestől, így csökkenthetik a konfliktusokat – mondta Máté Balázs.