Miskolc

2019.09.20. 11:30

Már a digitális térben tanulnak

A jövő kihívásaira készítené fel diákjait a digitális osztályok bevezetésével a Lévay.

Tajthy Ákos

A Lévayban már digitális osztályok is működnek

Fotó: Bujdos Tibor

Már a második digitális osztály indult el a 2019/20-as tanév elején a miskolci Lévay József Református Gimnázium és Diákotthonban. Kerboltné Tóth Edit tanulmányi igazgatóhelyettes elmondása szerint az intézmény egyértelmű sikerként ítéli meg az újszerű oktatási formát: a tanárok szívesen tanítottak az új módszerrel és a tanulók többsége is jól alkalmazkodott ahhoz.

– Az iparban egy hatalmas digitális forradalom zajlik mi pedig régóta kerestük a megoldást arra, hogy ezt követni tudjuk. Meglátásunk szerint ugyanis tanulóinkat fel kell készíteni a jövőben rájuk váró feladatokra, olyan XXI. századi készségekre mint a kollaboráció, a kreativitás, a kommunikációs készség és a kritikai gondolkodás. Ezeket a törekvéseinket pedig kitűnően támogatja a digitális pedagógiai módszertan – részletezte az igazgatóhelyettes.

Volt előzménye

A digitális osztályok indulásának persze több előzménye is volt: a Lévayban oktató tanárok már korábban is sokféle digitális tananyagot, használt, ráadásul a gimnáziumban az okos eszközök sosem volt tiltottak, ehelyett megtanították a diákokat arra, hogyan használják ezeket okosan.

„A tanári kar nyitottsága után még meg kellett teremteni a digitális oktatás infrastrukturális hátterét és választani kellett egy oktatástechnikai keretrendszert is.”

A Lévay a Microsoft Office 365 rendszert találta a leginkább alkalmasnak, melyet mára olyan példaértékűen használnak, hogy – magyar vidéki gimnáziumként egyedüliként – az informatikai óriás vállalat európai mintaiskolái lettek.

 

Jelenleg a hetedikes és nyolcadikos digitális osztályuk van, de jövőre már a kilencedik évfolyamon is indul ez a képzésforma. Kerboltné Tóth Edit hozzátette, a digitális osztálynál nem az elsajátítandó tudás különbözik, hanem a módszertan, amivel oktatják a diákokat.

Fel lesznek készítve

– Az így kapott többlet nem a tantárgyi tudásukban fog megjelenni hiszen tehetséggondozó osztályokról és nagyon jó adottságokkal rendelkező diákokról beszélünk. Sokkal inkább tíz tizenöt év múlva az életben, azokon a munkahelyeken kamatoztatják majd ezt a digitális tudást, amelyekről ma még nem s tudjuk, hogy fognak működni. Ők viszont már fel lesznek készítve – tette hozzá.

A módszerek a szülőket is meggyőzték – mutatja az igazgatóhelyettes az értékeléseket. A szülők nagy része a gyermekeik tanulmányainak nyomon követhetőségét, az egyszerűséget és a távoktatás hasznosságát emelte ki. Mint írták, ez utóbbi például egy betegség esetén is nagy segítséget jelent a tanulóknak.

Könnyebb a tanulás

Hasonlóan vélekedtek az általunk megkérdezett diákok is. Horváth Dóra, Bodnár Botond és Kékedi Csongor az első digitális osztály tanulói, most nyolcadikosok. A három fiatal érdeklődésünkre elmondta, hatékonyabbnak és követhetőbbnek tartják a tananyagot minden tantárgyból a digitális módszertannal.

– Nagyon jó például, hogy a laptopra kell csak koncentrálni, szinte nem tudunk otthon hagyni semmit. Több segédanyagot kapunk, és azonnali visszajelzéseket a tanárainktól, így könnyebb a tanulás – sorolták, hozzátéve: sok tanórán előkerül azért még a hagyományos füzet is. Persze csak olyankor, amikor az adott tantárgy szempontjából az a praktikusabb.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában