2019.11.10. 16:00
Nem lesz könnyű dolga a válságmenedzsernek
Rendbe tennék az MVK-t, de még nem tudni, kinek az irányításával.
Válságmenedzser segítségével tehetik rendbe a mára kaotikussá vált miskolci tömegközlekedést – jelentette be múlt szombaton Veres Pál, Miskolc polgármestere. A városvezető azt követően lépett, hogy a káoszt okozott őszi szüneti menetrend után a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) bejelentette, a járművezető-hiány miatt átmenetileg több buszjárat megszűnik. A polgármester akkor kijelentette, a probléma megoldásához a szakmai szervezetek segítségét is kérik majd.
A közlekedési cég hét közben az Egyetemváros közlekedésén néhány menetrendi módosítással ugyan némileg javított, ez viszont még nem a válságmenedzser intézkedése volt. Érdeklődésünkre N. Szántó Rita, a miskolci városháza szóvivője azt mondta, az ezzel kapcsolatos tárgyalások folyamatosan zajlanak, amint ezek véget érnek, tájékoztatják a sajtót.
Újra kell gondolni
A problémák akkor sem fognak egy csapásra megoldódni, ha a menedzser dolgozni kezd. A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) – akiknek segítségére nagyon is számít az új miskolci városvezetés – miskolci szervezetének elnöke szerint a következő időszakban a vonalhálózatot és a tarifarendszert is újra kell majd gondolni, és ez egy hosszabb folyamatnak lehet csak az eredménye.
– Az elmúlt években több vezérigazgató is nekilátott a hálózat megreformálásának. Börzsei Tibor idején, 2007-ben túlságosan lerövidítettek több járatot, így az utasoknak ma is szitokszó az átszállás vagy a csatlakozás. Kókai Ernő és Devecz Miklós idején már kértek segítséget tőlünk, ekkor vezették be több járatnál az ütemes menetrendet, és helyreállítottak több csonka járatot. A Singlár-korszakban viszont egyedi vagy ismeretlen igényekre alapozva készültek szerintünk indokolatlan menetrend-módosítások, melyeknek köszönhetően mára széttagozódott és követhetetlen lett a vonalhálózat – sorolta Fejér Balázs.
A VEKE helyi vezetője szerint a szervezet nemcsak a sofőrhiány miatti krízishelyzetet szeretné felszámolni, de a közép- és hosszú távú problémák megoldásában is szívesen segítene.
– Ehhez viszont nem csak utasszámlálásra lesz szükség, szükséges megkérdezni az utasokat, hogy honnan és hová szeretnének utazni, és az igények tükrében kell egy egységes hálózatot létrehozni újra – tette hozzá.