Borsod-Abaúj-Zemplén

2020.01.17. 11:30

A nagy útépítések éve lesz megyénkben az idei

Két nagyon forgalmas utunkon, a 26-oson és a 37-esen is milliárdos fejlesztések indulnak.

Szaniszló Bálint

Forrás: Vajda János/ illusztráció

Majdnem másfél évtizeddel ezelőtt készült el a 37-es út négysávúsítása Miskolc és Gesztely között. Egyértelműen gyorsabb lett a közlekedés azon a szakaszon. Emellett lényeges az is, hogy biztonságosabbá vált az érintett szakasz, ami nyomós érv a bejelentett továbbépítés mellett is, hiszen a főút nagy forgalmat bonyolít, ennek megfelelően nem ritkák a balesetek.

Nagy munka

Az ígéretek szerint idén elkezdik és 2023-ra befejezik a 37-es főút négysávúsítását Gesztely és Szerencs között. Tehát mintegy 37 milliárd forintból, 19 kilométeren át négysávúsítják az utat Gesztelytől indulva egészen az első szerencsi körforgalomig.

A beruházás indokolt, de az is bizonyos, arra kell számítani, hogy a forgalmat terelőutakra kell átirányítani az építés idejére. Ez kellemetlenséget okoz a közlekedőknek és a terelőút mentén lévő településen élőknek is, de az eredmény a későbbiekben sokkal kényelmesebbé és biztonságosabbá teszi majd a közlekedést.

A forgalomtechnikai megoldások az új szakaszon ugyanazok lesznek, mint a már négysávos úton Miskolc és Gesztely között, azaz minden útkereszteződésben körforgalmakat építenek.

Zaj, por, rezgés

Hasonló közlekedésbiztonsági adottságokkal bír a 26-os út is, ám ott a helyzetet súlyosbítja, hogy a főút Sajószentpéteren keresztül megy. A zaj, a rezgés és a légszennyezés évtizedek óta megkeseríti az ott élők mindennapjait.

Valamelyest enyhített a helyzeten, hogy körfogalmú csomópontot építettek tavaly Sajószentpéteren a 26-os és a 27-es út elágazásához, de a forgalom mennyiségén nem sokat segített. Kicsit gyorsabbá tette az átkelést a városon. A várost teljesen elkerülő út építésének terve évtizedekkel ezelőttre nyúlik vissza. Voltak már konkrét tervek, de mindannyiszor kudarcba fulladt a kivitelezés.

Tavaly határozott ígéretet tettek az elkerülő megépítésére az illetékesek. A környéken élők pedig nagyon várják az ígéretek valóra váltását.

Hat hídra lesz szükség

Az ismertetett tervek szerint (lásd mellékelt térképes grafikánkat) a 26-os út elkerülő szakasza a Sajószentpéter előtti, már meglévő körforgalomtól indul és a múcsonyi benzinkútnál fog csatlakozni a régi 26-osba.

Ez összesen mintegy 15 kilométernyi új utat jelent. Meg kell építeni hozzá összesen 6 hidat, amelyek a vasútvonalat, illetve a Sajó folyót ívelik majd át, valamint 3 új csomópontot fognak kialakítani. A projekt összesen 25 milliárd forintba kerül.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában