miskolci tömegközlekedés

2020.03.11. 13:00

Drágább lesz a buszjegy

Élénk vita kísérte a miskolci közgyűlésen az új menetdíjszabás tervezett májusi bevezetését.

Pap Gyula

Forrás: Illusztráció

Fotó: Bujdos Tibor

Mint ismeretes a vonaljegyek 50 forinttal emelkednek – 100 forinttal a járművön váltás esetén – az összvonalas havi bérlet ára pedig 10 százalékkal 7700 forintra nő, a diákbérlet pedig 400 forinttal 4300-ra emelkedik.

Az előterjesztésben szerepel: jegyautomatákat helyeznek üzembe több értékesítési pontot alakítanak ki. Lépéseket tesznek, hogy a megállókban és a járműveken is készpénz nélkül, bankkártyával, mobillal fizethessenek az utasok.

Érzékenyen érinti

A Búza téri jegyárusítónál rendszeres utazókat, bérletvásárlókat kérdeztünk az új díjszabással kapcsolatban. Gabriella havonta vásárol összvonalas bérletet két családtagnak is. Érzékenyen érinti az áremelkedés. – Nem elég, hogy az élelmiszerek ára folyamatosan nő már a munkába járáshoz elengedhetetlen utazás is tovább terheli a családi büdzsét – panaszolja. Szerencsére a gyerekek a jó idő beköszöntével biciklivel járnak iskolába így őket ebben az időszakban nem érinti az emelés – teszi hozzá.

Károly klímatudatosan – és a pénztárca kímélése miatt – tavasztól összvonalas bérlettel csökkenti az autóhasználatot. – Rám fér az a kis gyaloglás és kevésbé szívom reggel-este a benzingőzt. Nem örülök az emelésnek, de a benzinár bezuhanása talán most kikompenzálja – teszi hozzá mosolyogva. Zsolt bosszús a diákbérlet várható emelkedése miatt, mivel zsebpénzéből kell finanszíroznia azt. Alaposan át kell tekintenem a költségoldali számokat – morfondírozik a közgazdászhallgató.

Pedagógiai szándék

A legnagyobb szócsata a jegy nélkül utazók pótdíjának változását övezte. Az eddigi helyszíni bírság 7800 forintról 5000 forintra mérséklődött mely azonnali fizetése esetén öt darab vonaljegy is jár majd a vétkesnek.

Az indoklás szerint a cél az, hogy a helyszínen kifizetett összeg nőjön, így több bevételhez juthat az MVK valamint a díjbefizetési szándékot szeretnék növelni. Egyébként a helyszíni bírságok száma drasztikusan, 50 százalékkal lecsökkent. Országosan nem rossz a behajtási százalék, de nagy a kintlévőség így is. Az ellenzék szerint jutalom a helyszíni bírság csökkentése, a pedagógiai indokot nem értik benne.

Az ülésen elhangzott: elkezdi a munkát egy munkabizottság, többek közt a VEKÉ-vel együtt, hogy átszervezzék a teljes tömegközlekedést akár teljesen újragondolva. Alakszai Zoltán bejelentette, hogy ehhez csatlakozik a Fidesz frakció is.

Kapcsolódó cikkünk:

Járatritkítás és áremelés a gyógyszer az MVK bajra?

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában