szennyvíz

2021.10.19. 14:00

Felháborodott fogyasztók: „Az alapvető emberi jogaim lettek sértve”

A mindennapos vízhasználati rutin felborulását okozta Miskolcon a Mivíz több fogyasztónál.

Ujlaki Attila

Fotó: Bujdos Tibor

A szerkesztőségünket kereste meg egy hölgy azzal a problémával, hogy a társasházuk emésztőgödrét nem ürítik ki a Mivíz munkatársai, arra hivatkozva, hogy nincs kocsijuk a feladatra, így a lakók kénytelenek több napot várni a tisztításra, ez idő alatt nem tudják rendeltetésszerűen használni a vizesblokkokat. Nem ritka – a lakók állítása szerint –, hogy több napig a szennyvizet lavórba gyűjtik össze, és az udvaron kénytelenek kiönteni, hogy ne folyjon az emésztőgödör tartalma az utcára, és elkerüljék a környezetszennyezést, hiszen ha továbbra is használnák a lefolyót, kiöntene a szennyvízzel színültig tele lévő akna.

Felháborodott fogyasztók

„Az alapvető emberi jogaim lettek sértve” – kezdte a mondatot egy neve elhallgatását kérő Tinódi utcai fogyasztó. „Éppen csak a WC-t tudtuk lehúzni, annyi hely éppen volt a derítőben, de a vizesblokkokat nem tudtuk napokig használni” – folytatta. Kénytelen volt napokig várni, hogy kiürítsék.

Ágnes, aki szintén az utcában lakik, nem tétlenkedett, nem elégedett meg az ügyfélszolgálati telefonnal, továbbment. „Mi hatan lakunk, ebből két kisgyermek és a szüleim, összesen kéthavonta 40-45 ezer forintot fizetünk becsülettel a Mivíznek, amelyet nem tartok kevés összegnek. Ezt azért tartom fontosnak elmondani, mert ezért a pénzért elvárnám, hogy a szerződésben foglalt három munkanapot tartsa a szolgáltató, ugyanis a szerződésben a bejelentéstől számított 72 óra áll a rendelkezésükre az akna kiürítésére” – részletezte Ágnes.

Munkaerőhiány

„Mi már úgy vagyunk vele, hogy előtte egy héttel szóltunk, hogy meg fog telni az aknánk, de már az egy hetet sem tartotta a szolgáltató. Ha én most nem mozgatok meg minden szálat, és nem derítek ki egy közvetlen mobilszámot, ahova be kell telefonálnom, akkor nem ürítették volna ki nekem a mai napig” – húzta alá.

Ágnes elmondta az Északnak, hogy azzal magyarázta neki a szolgáltató a késést, hogy nincs elég embere, illetve hogy mindig történik valami a szolgálati autókkal. „Mindig volt valami frankó kifogásuk, de ez engem nem vigasztal. A három napot nem tudják tartani, minimum 10 nap, mire sorra kerül egy fogyasztó. Azt mondta, hogy akik október 3-án kérték az ürítést, még azok sem kerültek sorra” – tette hozzá Ágnes.

Közművesítésre várva

„Nyár elején volt kint Erdei Sándor, a körzet önkormányzati képviselője, beszéltem is vele személyesen a házunk előtt. Azt mondta nekem, hogy ne intézkedjek a közművesítéssel kapcsolatosan, ugyanis én már korábban szerettem volna, ha közművesítik az utcánkat. Azt mondta a képviselő úr, hogy már megvan a vállalkozó a közművesítésre, és már idén nyáron megkezdik a beruházást. Ebből semmi nem történt meg, kerestem levélben, de arra sem válaszolt” – mondta el lapunknak elkeseredve Ágnes. Kerestük kérdéseinkkel a Mivizet, illetve Erdei Sándort, a terület önkormányzati képviselőjét, de kérdéseinkre lapzártánkig nem érkezett válasz.

Megválaszolatlan kérdéseink

  • A Tinódi utcán lakók esetében mi okozza a késedelmes problémamegoldást?
  • Tudják-e tartani a szerződésekben foglalt kivonulási időt?
  • A bejelentések után mennyi idővel vonul ki a Mivíz az adott helyszínre?
  • Tudnak-e hasonló esetről, mint a fent említett fogyasztó problémája?
  • Hogyan orvosolják a problémát a szennyezések és a fertőzésveszély elkerülése érdekében?
  • Kártalanítják-e a lakókat olyan esetben, amikor nem tudják rendeltetésszerűen használni a vizesblokkokat?
  • (A borítóképen: Olvasónk számára folyamatos problémát okoz a derítő üríttetése)

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában