2022.05.17. 11:30
Két hét múlva új szintre emelik a 37-es építését - újabb szakaszon terelik a forgalmat
Elkezdik a gesztelyi körforgalom építését, és újabb szakaszon terelik a forgalmat az új útra.
Épül a körforgalom kialakításának idejére a terelés. Fotó: Bujdos Tibor
Mint korábban beszámoltunk róla, nagy ütemben végzik a 37-es számú főút négysávosítási munkálatait, amely szinte a teljes beruházás vonalán folyamatos munkával jár. Ezzel együtt egyre több előkészület kezdődött a gesztelyi körforgalom környezetében is, amely a négysávosítás fejlesztés kiindulópontja. A projekt jelentős részét képezi, hogy Gesztely és Hernádkak között többsávossá, azaz turbókörforgalommá építik át a jelenlegi hagyományos, egysávos körforgalmat, amely így jelentősen nagyobb forgalmat tud majd átereszteni.
Még készül a terelőút
Néhány hete elkezdték itt a terelőutakat kiépíteni, és ezek alapján úgy tűnt, hogy rövid időn belül elindulhat a körforgalom átépítése is. Mostanra a hernádkaki oldalon már nem dolgoznak, és a gesztelyi oldalon is elkészült a bekötőúthoz csatlakozó terelőút egyik szára Szerencs irányába. A miskolci irányba kihajtó részen azonban még dolgoznak, megbontották az út melletti zajvédő falat, elkezdték az új buszmegállót készíteni, és a meglévő, főúti aszfaltcsíknak is felmarták a kopórétegét. Érdeklődésünkre a NIF Zrt. arról tájékoztatta az Észak-Magyarországot, hogy a zavartalan közlekedés biztosítása érdekében megépülő gesztelyi terelőút forgalomba helyezése a május 30-ai héten fog várhatóan megtörténni, ezt követően kezdődik meg a körforgalom bontása. Az Észak-Magyarország rendelkezésére bocsátották a gesztelyi körforgalom tervrajzát is. Eszerint a leginkább a Miskolc határában lévő turbókörforgalomra fog hasonlítani az itteni csomópont.
Épül a körforgalmat elkerülő út (2022.05.)
Fotók: Bujdos TiborGömbsüveg és prizma
A körforgalom kétsávos lesz, a 37-es főút két-két, míg a két bekötőút egy-egy sávban csatlakozik be. A körforgalom sávjait acél gömbsüvegsor választja el, útburkolati prizmákkal kiegészítve. A prizmák a főút bekötőrészein is megjelennek, illetve a tervrajz szerint sárga, lassító akusztikai harántcsíkozást is felfestenek. A rajzon megjelenik a körforgalom után Szerencs irányába tervezett sodronyköteles biztonsági korlát is. Mint korábbi tájékoztatókon elhangzott, ez hét kilométer hosszan épül majd ki a sávok között a szalagkorlát mellett, ilyen hosszúságban nincs sehol máshol az országban ez a biztonsági megoldás.
Újharangod után is
Mint a NIF-től megtudtuk, a négynyomúsítással érintett teljes szakaszán a főútnak jelenleg vízépítési, közműépítési és hídépítési feladatokat lát el a kivitelező, emellett a szelvényezés szerinti bal pályán humusz terítése történik, talajmunkálatok, meglévő padka bontása, árok kialakítása, vízelvezető szegély építése, továbbá füvesítés. A jobb pályán aszfalt alap- és kötőréteg beépítését, árok kialakítását végzi a vállalkozó.
Május 30-a után máshol is változik a forgalmi rend a gesztelyi körforgalomhoz hasonlóan. Az újharangodi és a taktaharkányi csomópont között ugyanis a zrt. tájékoztatása szerint várhatóan a május 30-ai héten terelik át a forgalmat a jobb pályára.