2023.01.23. 17:30
Ezért van 70-es tábla végig a 37-es főút új szakaszán!
A rendőrség, a Magyar Közút, és a Kormányhivatal közösen kezdeményezte, hogy az elkészült szakaszokon a KRESZ hatályban lévő sebesség határait lehessen alkalmazni, de nem kaptak még erre választ.
A zenélő szakasz kivétel, itt 80-as táblákkal találkozhatunk
Fotó: Ádám János
Majd két hónapja, november 28-án adták át a forgalomnak a Gesztely és Szerencs közötti négysávossá bővült szakaszát a 37-es főútnak. Az elmúlt hetekben több olvasónk afelől érdeklődött: mi az oka annak, hogy az új szakaszon gyakorlatilag végig 70 kilométer/órás sebességkorlátozás van érvényben – ez alól csak az a szakasz kivétel, ahol a zenélő út van, hiszen ez 80 kilométer/órás sebesség mellett szól optimálisan, illetve a bekecsi körforgalom és Szerencs közötti, Szerencs irányában lévő részen nincs lekorlátozva a sebesség.
Nem értik az olvasók
„Értelmetlenül állok egy nemrégiben átadott útszakasz (Gesztely - Szerencs) 37-es, főútvonal miatt. Ugyanis Gesztely-Miskolc szakaszon 90, illetve 110 a megengedett legnagyobb közlekedési sebesség. A Gesztely -Szerencsi szakaszon pedig, 20 km-en át, csupán 70-nel lehet közlekedni… A régi útszakaszon 90-nel lehetett haladni, ehhez képest dupla sávos lett, és csak 70-nel lehet használni… Ráadásul, mindezt kihasználva, rendőrségi trafik mérik az autók sebességét, mivel főútvonal, sokan beleszaladnak, hogy átlépik a 70-es sebességhatárt” – írta egyik olvasónk portálunknak.
Egy másik szintén arról írt, hogy egy hét alatt háromszor közlekedett az érintett útszakaszon és mindhárom alkalommal mértek, egyszer fix helyről, kétszer pedig a jelzés nélküli autóból. Ráadásul mivel első alkalommal közlekedett arra, amikor a fix trafipaxos autó volt kint annyira nem számított a 70-es táblára, hogy bele is szaladt a mérésbe, így vélhetően megkapja élete első gyorshajtós csekkjét.
Továbbra is munkaterület
Érdeklődtünk a Magyar Közútnál, hogy mi az oka a sebességkorlátozásnak. A közútkezelő válaszában felhívta a figyelmünket, hogy a 37-es főút fejlesztése a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
Az utolsó fázis kapcsán, a zenélő utas szakasz átadásánál a lebonyolító NIF Zrt. is arról adott tájékoztatást, hogy a projekt teljes befejezése 2023 áprilisára várható, addig a nemrég megnyitott 2x2 sávos útszakasz is munkaterület marad, melyen továbbra is 70 km/órás sebességkorlátozás lesz érvényben az összes építési fázis befejezéséig.
Tény, hogy a november 28-i átadáson Pántya József, a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatója arról beszélt: A projekt teljes befejezése 2023 áprilisára várható, addig ez az útszakasz munkaterület marad, így a kétszer két sávos megnyitást követően is óránkénti hetven kilométeres sebességkorlátozás lesz érvényben a főúton. A főút Gesztely és Bekecs közötti szakasza rendkívül hófúvásveszélyes, ezért a hófúvás okozta balesetveszély megszüntetése érdekében a beruházás keretében sor kerül a hófúvást okozó uralkodó szélirány felőli (északi) oldalon mintegy 36 hektáron hófogó erdősáv, illetve 12 hektáron hófogó cserjesáv telepítésére és több mint 41 hektárnyi hólerakó sáv füvesítésére. A déli oldalon pedig körülbelül 300 fa telepítésével és sok ezer cserje elültetésével nagyon barátságos zöld környezet tud majd kialakulni.
Kezdeményezték a 90-et
Kérdésekkel fordultunk a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitánysághoz is, ahol szintén arról tájékoztatták portálunkat, hogy a 37 számú főútvonal 2-szer 2 sávos bővítése projekt jelenleg is tart, a várható teljes műszaki átadás 2023. tavasza. A decemberi átadás azt jelentette, hogy az elkészült szakaszon (8+444 -27+182) koronaélen belül elindult a forgalom a két-két elkülönített forgalmi sávon.
Az építési terület jelenlegi felelőse a Duna Aszfalt Zrt. továbbra is. Jelenleg a téli üzemben munkálatok nem folynak, csak karbantartási munkákat végeznek. Az építési területen továbbra is 70 kilométer/óra legnagyobb sebességkorlátozás van érvényben, illetve munkavégzés esetén mozgó terelést alkalmaznak.
A rendőrség, a Magyar Közút, és a Kormányhivatal közösen kezdeményezte, hogy az elkészült szakaszokon a KRESZ hatályban lévő sebesség határait lehessen alkalmazni (70/90 kilométer/óra). Erre jelenleg nem érkezett még válasz, tudatták portálunkkal.
Érdeklődtünk arról is, hogy számíthatnak-e az arra közlekedők folyamatos sebességmérésre, illetve, hogy mi az első hónap tapasztalata, mennyire sok a gyorshajtó itt? Ezzel kapcsolatban azonban nem kaptunk tájékoztatást.