Együttműködés

2023.06.07. 16:31

Nem lehet elég korán kezdeni az egyetemi orientációt

Kölcsönösen jó a felek számára a megállapodás, hiszen hosszú távon a fiatal diplomások régióban maradását segíti elő és a pedagógushiányt is enyhíti.

NHK

Az együttműködés aláírói

Fotó: Nagy-Hankó Krisztina

Együttműködési keretmegállapodást írtak alá szerdán a Miskolci Egyetemen, amely az intézmény és három észak-borsodi kistelepülés református általános iskolája között jött létre. A Miskolci Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának (BTK) hallgatóit és oktatóit, illetve az iskolák pedagógusait érinti a közös munka. Az egyetemet a református egyház kereste meg az ötlettel.

Várják a közös munkát

A sajtó nyilvános eseményen Prof. Dr. Horváth Zita, a Miskolci Egyetem rektora, Dr. Illésné Dr. Kovács Mária, a BTK dékánja, illetve az iskolák képviselői látták el kézjegyükkel a dokumentumokat. Palescsák Veronika Mónika a göncruszkai Talentum Református Tehetséggondozó Általános Iskola és Óvoda és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója, Horváth László a mezőcsáti Dr. Enyedi Andor Református Általános Iskola, Óvoda és Bölcsőde intézményvezetője, illetve a Szendrői Református Általános Iskola és Óvoda igazgatója, Jósvay István valamennyien örültek a hosszú távú együttműködésnek. Intézményeikben környező településeken élő gyermekeket is fogadnak, akik közül nagy számban vannak hátrányos helyzetű tanulók.

Fotó: Nagy-Hankó Krisztina

Még nem volt rá példa

Szokatlannak tűnhet, hogy az egyetem általános iskolákkal köt megállapodást, hiszen a beiskolázási terület a középiskolák világa, viszont a pályaorientációt már kis korban kell kezdeni – mondta Prof. Dr. Horváth Zita a Miskolci Egyetem rektora. Az együttműködés pilot jelleggel jött létre, hiszen első alkalommal került sor ilyen szakmai lépésre. A tárgyalások már hónapokkal ezelőtt elkezdődtek, programok is megvalósultak már, ezúttal azonban hivatalosan is megerősítették a közös munkát az aláírással – tudatta a rektor.

A cél egyrészt, hogy pedagógusokat segítsenek szakmai képzésekkel, informatív kollegiális beszélgetésekkel, továbbá hogy a tanárnak készülő hallgatók találkozzanak hátrányos helyzetű gyermekekkel, ne csak elit iskolákban tapasztalják meg a tanítást a gyakorlatban. A másik cél pedig, hogy a zömében hátrányos helyzetű gyermekeket támogassák abban, hogy ne legyen korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás. Nem titkolt szándék az is, hogy ezek a gyerekek érettségit adó középiskolában folytathassák tanulmányaikat, és a legmotiváltabb gyerekek egyetemisták legyenek, nem akárhol, hanem a miskolci campuson – emelte ki a rektor. A hallgatók közel hetven százaléka az Észak-kelet magyarországi térségből származik, az Alma Mater küldetése, hogy tegyen ezért a régióért és marasztalja itt a fiatalokat.

Fotó: Nagy-Hankó Krisztina

Gyakorlati helyből munkahely lehet

Nagyon fontos, hogy minél több közoktatási, köznevelési intézménnyel legyenek együttműködő kapcsolatban, hiszen náluk van a tanárképzés közismereti szakokon és a gyógypedagógiai alapszak is – hangsúlyozta Dr. Illésné Dr. Kovács Mária, a BTK dékánja. Fontos, hogy a hallgatóik számára szakmai gyakorlóhelyeket tudjanak biztosítani általános- és középiskolákban egyaránt. Ezek az intézmények pedig tehetnek lépéseket, hogy a frissen végzett pedagógusokat megtartsák saját munkatársuknak. Így a humán erőforrás a régióban marad, nem vándorolnak el az ország más részeibe vagy külföldre a diplomás értelmiségiek.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában