2023.12.19. 15:13
Itt az MI: megérkezett a jövő a Miskolci Egyetemre
Együttműködési megállapodást írt alá a Miskolci Egyetem és a United Call Centers Kft.
Prof. Dr. Horváth Zita rektor, Juhász Zsolt Máté United Call Centers Kft.ügyvezetõje és Kozma Richárd United Call Centers Kft. ügyvezetõje
Fotó: Vajda János
A mesterséges intelligencia (MI) területén épít partnerséget a Miskolci Egyetem és a United Call Centers Kft., amely az összefogás megerősítésére együttműködési megállapodást kötött. Ezzel a megállapodással új dimenzió nyílik Miskolcon a mesterséges intelligencia területén, fogalmaztak a felek.
Prof. Dr. Horváth Zita, a miskolci intézmény rektora elmondta, amióta az egyetem létezik komoly gondot és figyelmet fordít arra, hogy ne csak magában, elefántcsonttoronyban működjön, oktasson, kutasson, hanem lehetőség szerint szélesre tárja a az egyetem kapuit a vállalati partnerek előtt.
,,A mostani megállapodáson túl azt tartom fontosnak, hogy egy kifejezetten magyar alapítású vállalatról van szó, amely mára már számtalan nemzetközi partner munkáját segíti. Nagyon örülünk annak, hogy megkerestek minket, és együtt tudunk működni többek között a gépészmérnöki és informatikai kar területein” - emelte ki a rektor.
Sikerek, konkrét eredmények
,,Akár olyan informatikai fejlesztésekre is gondolok, amelyek most már a 21 században, a digitális kultúra elterjedésével gyakorlatilag megkerülhetetlenek. Remélem, hogy ezzel az együttműködéssel több területen is meg tudjuk találni azokat a pontokat, amelyek közösen win-win helyzetben segítik a működésünket. A jövőben pedig tartalommal töltjük meg ezt a megállapodást, és pár hónap, évek múlva már a sikerekről, konkrét eredményekről számolhatunk be” – tette hozzá.
A partnerségben a United Call Centers Kft. és a Miskolci Egyetem szakértői és oktatói közösen dolgoznak azon, hogy a hallgatók naprakész információkkal ismerkedjenek meg a legújabb MI trendekről és technológiákról. Az egyetemistáknak lehetőségük nyílik gyakorlati tapasztalatszerzésre a UCC-nél, részvételre a vállalat által támogatott szakmai képzéseken, valamint a legtehetségesebb hallgatók számára akár karrierlehetőségek is megnyílhatnak.
Miskolci Egyetem és a United Call Centers Kft. együttműködési megállapodásának aláírása
Fotók: Vajda JánosKozma Richárd ügyvezető elmondta, mint miskolci cég jó szívvel dolgoznak itt a városban, hiszen többük is itt végzett az egyetemen. ,,Alapvetően az elmúlt 5 évben születtek meg az első gondolatok, hogy szeretnénk kitűnni a konkurens szolgáltatók közül, és szeretnénk egy kicsit többet nyújtani a meglévő partnereinknek. A mesterséges intelligencia fejlődésével pedig olyan új kapuk nyíltak meg előttünk az elmúlt években, amelyekről azt gondoltuk, hogy nem biztos, hogy ezt nekünk örökké egyedül, illetve saját erőforrásokkal kell fejlesztenünk. Szeretnénk lépést tartani a mai kor szellemével. Jó visszajelzéseket kaptunk a meglévő partnereinktől, és ezért gondoltuk, hogy az egyetemhez is fordulunk. Megosztjuk az eddigi fejlesztéseinket, és olyan szakemberekkel tudunk egyeztetni a témában, akik más szemszögből közelítik meg ezt a kérdést, mint ahogy mi” - fogalmazott az ügyvezető.
Az együttműködés hosszú távú stratégiai partnerséget teremt a két intézmény között, amelynek legfőbb célja a legmagasabb színvonalú oktatási és gyakorlati lehetőségek biztosítása. A partnerség kiterjed továbbá a Miskolci Egyetem működésfejlesztésének területére, így a mesterséges intelligencia alapú technológiákon keresztül az adminisztrációs és kommunikációs folyamatok további javítására is fókuszálnak.