2024.01.09. 07:00
Arra használják most már a SZÉP-kártyát, amire kitalálták
Az adatok szerint a Széchenyi Pihenőkártya változatlanul népszerű.
Már nem vásárolhatunk hideg élelmiszert a SZÉP-kártyánkkal
Fotó: MW
A Széchenyi Pihenőkártya, röviden SZÉP-kártya egy béren kívüli juttatás, melynek eredeti célja a hazai turizmus fellendítése. Augusztustól azonban nemcsak turisztikai célokra (szállás, vagy melegétkezés – a szerk.) lehetett felhasználni, hanem hideg élelmiszerre is. Január 1-től azonban újra csak az „eredeti” célokra használható fel ez a cafeteria forma.
A pihenést szolgálja
„Végre a SZÉP-kártya visszakerült oda, amire megalkották” – mondta a Boon.hu-nak Bágyi Péter, a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) Idegenforgalmi és Vendéglátóipari Osztály elnökségi tagja. Arra is rámutatott: a SZÉP-kártya elsődleges célja az, hogy a munkavállalók regenerálódni tudjanak.
„Nagyon örülünk ennek, hiszen a munkáltatónak is fontos szempont, hogy a munkavállalója megfelelő keretek között tudjon pihenni” – hangsúlyozta.
Érdemes kihasználni
Arra is kitért, hogy turisták számára a január és február nagyon kedvező, hiszen sokan a karácsonyi és szilveszteri fáradalmakat ilyenkor kívánják kipihenni.
„Természetesen ehhez a szállásadók is igazodnak, és ilyenkor különböző kedvezményekkel igyekeznek minél több vendéget fogadni” – húzta alá.
Bágyi Péter a turisztikai szektor jövőjéről is beszélt a Boon.hu-nak. „A bizonytalanság tapintható az egész ágazatban, hiszen az energiaárak megnövekedtek, és az élelmiszerárak is igencsak magasak, így csak abban tudunk bízni, hogy mivel mindenkinek szüksége van a pihenésre, így mindenképp élni fog a SZÉP-kártya adta lehetőségekkel, és így a szállásadóknak is lesz forgalma” – ismertette.
Egyre népszerűbb
A Széchenyi Pihenőkártya az egyik legnépszerűbb munkabéren kívüli juttatás, sok munkáltató él is ezzel a lehetőséggel. A portálunk által összegyűjtött adatok szerint a felhasználási trendvonal korábban látott emelkedése nem torpant meg. A kártyabirtokosok nagyjából ugyanakkora összeget, vagy egy kicsit többet költöttek turisztikai szolgáltatásokra, mint 2022-ben. A turisztikai költés tehát szinten maradt, illetve egy keveset talán még nőtt is.