2024.03.16. 14:00
A tokaji kerekek kellettek a magyar gyerekkocsihoz
Miről írt 40 éve az Észak-Magyarország? A megyei napilap 1984. március 16-án arról számolt be, hogyan vágta ki magát a bajból egy tokaji szövetkezet.
Fotó: Shutterstock
Veszélybe került a Tokaji Vas- és Fémipari Szövetkezet munkaellátottsága az előző évben – találtuk a híradást a negyven évvel ezelőtti lapszámban. A megrendeléseiket év közben sztornózták, vagy csökkentették. Az év elején 50 millió forint értékű megrendelése volt a szövetkezetnek, s ez időközben 40 millióra csökkent. Zahuczky József, a szövetkezet elnöke azt részletezte a lap interjújában, hogy mi mindent kellett bevállalniuk a terv teljesítése érdekében. Megtudhattuk például, hogy úgy látták: 1983-at az acélküllős gyermekkocsi-kerekekről emlegetik majd meg a szövetkezetben. Jó néhány évvel azelőtt megszűnt az országban a gyermekkocsi gyártás, melynek az egyik legnagyobb és legsikeresebb bázisa éppen Miskolc volt.
Később a Dunántúlon még kísérleteztek vele, de — ki tudja miért? — ott is felhagytak a gyártásával. És a fiatal szülők kénytelenek voltak a drága, főleg olasz gyártmányú mély-, sport;- és ülőkocsikat vásárolni. 1983-ban végre ismét kezdtek gyermekkocsit gyártani Magyarországon, mégpedig a budapesti Fémbútoripari Szövetkezetben. Tokajra került a kerekek gyártási joga. Ebből negyvenkétezer darabot gyártottak
. "Nagyon jó termék, átlagon felül nyereséges. Szívesen csináljuk. A beruházás összege 3 és fél év alatt megtérül"
– minősítette a szövetkezeti elnök.
További retro: https://www.boon.hu/kereses?text=retro&page=2