Elismerés

2024.06.27. 17:31

Köztisztviselői díjakat és dicsérő oklevelet adtak át a Köztisztviselői Nap alkalmából (fotók, videó)

A miskolci Vármegyeháza Dísztermében június 27-én, csütörtökön adták át a Vármegyei Közgyűlés Elnökének Köztisztviselői díjait és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzat Hivatal Jegyzőjének Dicsérő Oklevelét.

Boon.hu

A díjazottak

Fotó: Bátori Péter

Az ünnepélyes alkalmat dr. Schirger György a vármegyei közgyűlés jegyzőjének beszéde nyitotta meg. 

Nem tudom mi a sorsod, de egy dolgot tudok: csak azok lesznek igazán boldogok, akik keresték és megtalálták, hogyan lehet másokat szolgálni.

 - idézte Albert Schweitzer Nobel-békedíjas polihisztor szavait köszöntőjében dr. Schirger György és hozzátette, meggyőződése, hogy a köz szolgálata egy élethosszig tartó hivatás és az embert alapvetően meghatározza az amit és amilyen módon csinál. A köztisztviselői élethez azonban még hozzá tartozik a pontosság, a precizitás ás szabálykövetés és ezek olyan keretek, amelyek kijelölik a lehetőségek határait, azokat a falakat, amelyeken belül a lehető legjobb és leghumánusabb megoldásokat kell keresni. 

Nagy fokú elhivatottságot igényel

Ezek a határok azonban nem csak korlátokat, hanem kapaszkodókat is nyújtanak a dolgozók és az ügyfelek számára. Kiemelte, hogy hisz abban hogy lelkiismeretes, elhivatott szolgálat nélkül, amelynek a középpontjában az ember az ügyfél áll, nem működhet egy modern társadalom. Nagy fokú elhivatottságot igényel tehát ez a munka, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az eskütétel amit a köztisztviselők tesznek. 

Beszéde végén megköszönte azt a biztonságot, rendíthetetlenséget és közszolgálatot amely az itt jelenlévők munkáját is jellemzi.

A díjakat Bánné dr. Gál Bolgárka a vármegyei közgyűlés elnöke és Szabó Gergely a vármegyei közgyűlés alelnöke adta át. A Vármegyei Közgyűlés Elnökének Köztisztviselői díja azoknak a köztisztviselőknek adományozható, akik a közigazgatás, a közszolgálat területén végzett magas színvonalú tevékenységükkel hosszú időn át eredményesen szolgálták a vármegye lakosságát.

A Vármegyei Közgyűlés Elnökének Köztisztviselői díja kitüntetésben részesült:

Árvai Istvánné vezető főtanácsos, az Abaújszántói Közös Önkormányzati Hivatallal 39 éve áll közszolgálati jogviszonyban, jövőre készül nyugdíjba. 1985-től dolgozik Abaújszántón, kezdetben a Nagyközségi Közös Tanácsnál, mint adminisztrátor. 1998-ban anyakönyvi szakvizsgát tett, ezt a feladatkört anyakönyvvezetőként 2013-tól látja el. 2006-ban a Nyíregyházi Főiskolán szociálpedagógusi diplomát szerzett, hogy munkáját a lehető legmagasabb színvonalon végezhesse.

Gyarmatiné Balogh Éva Szilvia 1988-ban kezdte meg munkáját a köz szolgálatában a Sajóbábonyi Nagyközségi Tanácsnál adminisztrátorként. A munka mellett leérettségizett és 1990-től igazgatási előadói munkakörben dolgozott. Anyakönyvi szakvizsgája mellé 2006-ban főiskolai oklevelet szerzett a Miskolci Egyetem Állam- és Jogtudományi Karán igazságügyi ügyintéző szakon. 2015-től ismét a Sajóbábonyi Hivatal csapatát erősíti, ellátva többek között az anyakönyvvezetői, a személyi ügyekkel, vagy a lakcímnyilvántartással kapcsolatos feladatokat.

Kriván Ildikó 23 éve dolgozik a köz szolgálatában, ebből a szikszói közös önkormányzati hivatalban tizenhárom éve. Jelenleg a Gazdálkodási Osztály vezetője. Érettségi után mérlegképes könyvelői végzettséget, majd 2011-ben a Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Pénzügy -Számvitel szakon közgazdász diplomát szerzett. 2001-től kezdett el dolgozni a Selyeb-Detek Önkormányzat Körjegyzőségén általános igazgatási előadóként, házi pénztárosként. 2006-ban Baktakék Körjegyzőséghez került, ahol gazdálkodási előadóként, könyvelőként dolgozott. Ezt követően a Selyebi körjegyzőségen látott el gazdálkodási feladatokat és innen vezetett az útja Szikszó Város Polgármesteri Hivatalához pénzügyi ügyintéző munkakörbe, majd 2013-ban a gazdálkodási osztály vezetője lett.

Pinczés Péterné a Mezőcsáti Gimnáziumban érettségizett, és a Hejőkeresztúri Községi Tanácsnál kezdte meg közszolgálati munkáját ügysegédként, majd előadóként. 2001-ben anyakönyvi szakvizsgát tett, ettől kezdődően anyakönyvi feladatokat is ellát. A Nemesbikki Közös Önkormányzati Hivatal nevében ugyan 2013-ban jött létre, ő maga 1978 és 2024 között végig itt, illetve a jogelőd intézményeknél dolgozott.

Pipicz Sándorné a Bekecsi Közös Önkormányzati Hivatal 40 éves szakmai múlttal rendelkező köztisztviselője, aki érettségi után az ÁFÉSZ-nál kezdte pályafutását, majd dolgozott képesítés nélküli pedagógusként, ez után lett a Községi Tanács munkatársa. Közszolgálati jogviszonya 1985-től folyamatos. Ez idő alatt munkaköre sokrétű, volt anyakönyvvezető, ellátott népességnyilvántartói, testületi, titkársági és választási feladatokat is. Ez utóbbi esetében 37 választás lebonyolítását segítette.

Polgáriné Csordás Judit Zalaegerszegen, Pénzügyi-Számviteli Főiskola vállalatgazdálkodási szakán szerezte diplomáját. 1986-ig pénzügyi ügyintézőként dolgozott egy mezőgazdasági gépgyártó vállalatnál, majd ezt követően Halmaj Község Közös Tanácsához került pénzügyi előadó munkakörbe. Az önkormányzatnál eltöltött közel 40 év alatt több mint száz költségvetést és hozzá tartozó zárszámadást készített elő a képviselő-testületeknek jóváhagyásra. Pályafutását pénzügyi szakemberként, mérlegképes könyvelőként komoly szakmai felkészültség, elhivatottság, pontosság, nagy felelősségtudat jellemzi. 2003-ban a Pénzügyminisztérium mérlegképes könyvelőként nyilvántartásba vette. 

Rási Zsuzsanna köztisztviselő 1998-tól áll a Putnoki Közös Önkormányzati Hivatal alkalmazásában. Az elmúlt években adminisztrátor, ügykezelő-ügyviteli, adó- és pénzügyi ügyintéző, pályázatíró projektmenedzser, területfejlesztési és vidékfejlesztési feladatokat is ellátó munkakörökben dolgozott. 2021 óta pénzügyi ügyintéző a Hivatal Pénzügyi és Gazdálkodási Osztályán.

Tóthné Zsofnyák Judit 24 éve dolgozik a Harsányi Polgármesteri Hivatalban. Feladatkörébe tartozik egyebek mellett az adóügyi, kereskedelmi és szálláshely szolgáltatással kapcsolatos feladatok ellátása, amit nagy fokú önállóság és magas szakmai színvonal, a mindennapok embersége jellemez. Célja, hogy a hozzá forduló ügyfelek mindig elégedetten távozzanak, kérdéseikre, problémáikra megoldást találjanak. Közreműködik a választási feladatok lebonyolításában is, évek óta a Helyi Választási Iroda tagjaként a szavazatszámláló bizottság mellett működő jegyzőkönyvvezetői munkát is elvégzi.

Török Zsuzsanna 1986-tól folyamatosan a közigazgatásban dolgozik, és a hivatali ranglétra szinte minden fokát végigjárta. A nyékládházi Polgármesteri Hivatalban kezdte munkáját, 2015-től a Sajókazai Polgármesteri Hivatal jegyzője. Több évtizedes vezetői tapasztalattal rendelkezik. Munkáját nagy elhivatottsággal, szakmai felkészültséggel és a település iránti elkötelezettséggel végzi, melyet megújulni képes munkaszemlélet, hatékony és eredményes munkavégzés jellemez. A képviselő-testületi ülések előkészítését szakszerűen és megalapozottan végzi.

Zupkóné Zörgöly Zsuzsanna a miskolci Fáy András Közgazdasági Szakközépiskola igazgatás-ügyviteli tagozatán végzett, ezt követően a szirmabesenyői Tanácsnál előadóként helyezkedett el. 1981-ben anyakönyvvezetői szakvizsgát tett, majd az Államigazgatási Főiskolán igazgatás-szervező, később szociálpolitikai szakigazgatás-szervező diplomát szerzett. Felelőse volt az első önkormányzati választás település szintű  lebonyolításának, részt vehetett az önkormányzati rendszer helyi szintű kiépítésében, működtetésében, az átalakult jogrendszer helyes alkalmazásának kiépítésében. Részt vett számtalan hazai és Európai Unió által támogatott projekt sikeres lebonyolításában. 

1994-től 1997-ig Szirmabesenyő Nagyközség Önkormányzatának jegyzője.

1998-tól Sajóecseg, 2013-tól a Sajókeresztúri Közös Önkormányzati Hivatal jegyzője.

2007-től a Borsodi Jegyzők Szakmai Szervezetének Elnökségi tagja, 2004 és 2010 között a vármegyei Kereskedelmi- és Iparkamara Önkormányzati tagozatának titkára.

A rendezvény végén a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének Dicsérő Oklevelének átadása következett, amelyet Bánné dr. Gál Bolgárka a vármegyei közgyűlés elnöke és dr. Schirger György a vármegyei közgyűlés jegyzője adott át. 

A Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Önkormányzati Hivatal Jegyzőjének Dicsérő Oklevele elismerésben részesült: 

Vinczéné Telegdi Erzsébet

2011-ben kezdte meg munkáját a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzatnál területfejlesztési referensként. Ezt megelőzően – kereskedelmi cégeknél eltöltött pályakezdő évei előtt – a Szegedi Tudományegyetem geográfus szakán végezte tanulmányait, ahol környezetkutató specializációs szakirányon szerzett kitüntetéses diplomát. A későbbiekben a Miskolci Egyetemre is beiratkozott, ahol Terület- és településfejlesztő menedzser képesítést szerzett. A Hivatal berkeiben eltöltött 13 éve alatt elmondható, hogy majd’ minden osztállyal szoros és együttműködő szakmai kapcsolatot alakított ki, ahol a Területfejlesztési Osztály után, a Közgyűlés elnökének meghívására a Kabinetiroda csapatát erősítette. Munkamoráljának köszönhető, hogy a 2023 őszén bekövetkezett hivatali struktúraváltás során a frissen létrehozott Koordinációs és Társadalmi Kapcsolatokért felelős osztály vezetőjévé nevezték ki. Szervezeti egységéhez kapcsolódóan szervezi és irányítja a Közgyűlés elnökéhez kötődő titkársági feladatokat, a civil szervezetekkel való kapcsolattartást, az elnöki keretet érintő pénzügyi támogatások ügyintézését, valamint a Vármegyei Értéktár Bizottság adminisztratív munkáját.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában