2024.07.22. 20:40
Klíma, mobilklíma, ventilátor! - ide vele, csak enyhítse a forróságot, már, ha van
Az elmúlt hetekben szinte mindenki eljutott arra szintre, hogy mindegy hogyan és mennyiért, csak valamivel hűtse végre magát. Ennek köszönhetően karácsonyi forgalmat bonyolított a legtöbb áruház és online webáruház, úgy megnőtt a kereslet a ventilátorok, a mobil klímák és a légkondicionáló berendezések iránt.
Csak hűlt helye van a hűtésre szolgáló eszközöknek az egyik miskolci áruházban
Fotó: Mogyorósi Zsolt Pipó
A miskolci Hibrid Klíma ügyvezetője és tulajdonosa Cziczó Gergely azt tapasztalja, hogy nagyon megnövekedett a kereslet, szinte percenként csörög a telefonja. Ez a nyári időszakra egyébként is jellemző, de most ez a lassan három hete tartó forróság, csak fokozta az igényeket. Egy jó példa erre, mondja a vezető, hogy amikor egy felhevült panellakásban méri fel az igényeket, tizenöt percnél többet nagyon nehéz kibírni.
Az emberek részéről pedig azt tapasztalja, hogy megváltásként nagy-nagy örömmel várják őket, ez is mutatja, hogy mennyire elviselhetetlen sok helyen a meleg.
Időpontot érdemes foglalni
Kérdésünkre elmondta, hogy a hetedik, nyolcadik emeleteken nem ritka hogy tartósan harminc fok fölötti a hőmérséklet. Azt sem tagadja az nagyon jó érzés, mikor az ügyfelek így várják őket, viszont azoknak akik most gondolkodnak klíma telepítésen nagyon nehéz elfogadni azt a tényt, hogy olyan telített a naptárjuk, hogy csak szeptember közepére vagy végére tudnak időpontot adni. Cégük egy komplett szolgáltatást kínál, hiszen klímákat adnak el, azokat be is szerelik és a karbantartást is vállalják.
Az ügyvezető javasolja, hogy érdemes jó előre gondolkozni, az ő mondataival élve „megelőző csapást mérni a nyárra”. Ez azt jelenti, hogy akár már februárban jelezni kell az igényt és akkor időben be lesz szerelve a klíma. Most is érdemes lehet még időpontot foglalni, egyrészt azért mert jövőre is jön nyár, másrészt olyan légkondit szereltetni ami kiegészítő fűtésnek is megfelelő és ha bejön egy-egy fagyosabb este nem csak hűtésre, hanem fűtésre is alkalmas lesz.
A légkondi mellett a mobil klíma és a ventilátor is dobogós helyezett
A Pepita.hu marketplace és webáruház nyilvánosságra hozott adatai alapján a mobil klímák, ventilátorok, légkondicionálók és a léghűtők voltak július első két forró hetének sztárjai. A “hűtés” termékkategóriában tizenkétszeresnél is nagyobbat nőtt az értékesítés 2023. július első feléhez képest, igaz, maga a kínálat is jelentősen bővült az elmúlt évben.
Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. vezérigazgatója erről így nyilatkozott:
Kiemelkedik a magasabb kosárértéket jelentő mobil klímák értékesítése, amiből nagyjából az idei június mennyiségének ötszörösére nőtt július első két hetében a kereslet, és ez a hónap végére várhatóan felmegy tízszeres növekedésre.
Értékesítési darabszám alapján pedig a valamivel alacsonyabb kosárértéket jelentő ventilátor uralta a mezőnyt, július első két hetében tavalyi év ugyanezen időszakához képest duplázott a Pepita.hu, ami az idei teljes június tízszerese.
Megfizetjük az árát annak, hogy lehűljünk
Az eredményekből az is kiderült, hogy a vevők átlagosan többet költöttek idén a hűtés kategóriában.
„Idén július 1-je és 15-e között átlagosan 31.800 forintért adtunk el terméket hűtés kategóriákban, ez több mint a duplája a 2023. július 1-15. időszak átlagos termékeladás árának, azaz ennyivel költöttek átlagosan többet a vevők – magyarázta az adatokat Papp Máté, Pepita Group Zrt. marketplace igazgatója.
– Ez részben annak köszönhető, hogy kiépítettük kínálatunkban a légkondicionálók kategóriát, ami erősen tolja felfelé az átlagot. Másrészt a korábban is futó kategóriák esetében is átlagosan többet költöttek a vevők idén, hiszen sokat változott és bővült a termékportfólió is az elmúlt évben. Bekerült több, drágább termék is, amire volt kereslet is.”
A Pepita.hu adatai szerint a mobil klímák átlagos eladott ára 60.800 forint (ez átlagosan 32% emelkedést jelent a vevők költésében), a ventilátoroké 15.340 forint (átlagosan 38% emelkedés a vevők költésében). Papp Máté azt is hozzátette, hogy a léghűtők és ventilátorok esetében megfigyelhető az a trend, hogy a vevők nem egy konkrét márkát keresnek, nyitottak akár a piacon kevésbé ismert márkák termékeire is.