A mellrák ellen

2024.10.11. 13:00

Elindult a magyar utakon a rózsaszín kamion

Elindult a magyar utakon is a Waberer’s Csoport és a Volvo Hungária Kft. rózsaszín kamionja, amely a mellrák elleni küzdelem fontosságára hívja fel a figyelmet. A kamionon oldalán elhelyezett QR kód egy olyan weboldalra irányítja az érdeklődőket, ahol a betegségből felépültek üzenetei adnak erőt a jelenleg érintetteknek.

Boon.hu

A pink kamion a mellrák elleni kampányt hirdeti

Fotó: Akos Stiller

A két vállalat képviselői mellett Tatár Csilla műsorvezető, valamint Url Izabella és Bakos Kitti influencerek is jelen voltak támogatva a célkitűzést, hogy ez az ügy minél szélesebb körhöz eljusson.

Az emlőrák világszerte az egyik leggyakoribb női daganatos megbetegedés, Magyarországon pedig a hivatalos statisztikák szerint romlik a helyzet. Az emlőrák elleni harc kiemelten fontos társadalmi ügy, a betegség elleni küzdelem dedikált hónapja pedig az október.

Tatár Csilla korábban is foglalkozott már a témával, valamint a fiatalabb korosztály figyelmének felkeltése érdekében Url Izabella és Bakos Kitti influencerek is közreműködtek, hogy minél szélesebb közönséghez jusson el az üzenet. Ez azért is kiemelten fontos, mert egyre több olyan tévhit kering az interneten, amik kifejezetten akadályozzák a mellrák elleni küzdelmet. Dr. Nagy Tímea, a Wáberer Medical Center radiológus szakorvosa ezekkel a tévhitekkel kapcsolatban a következőket nyilatkozta: „A mammográfiától gyakran megijednek a nők, hiszen sokszor felmerül az interneten, hogy mivel röntgenvizsgálatról van szó, ezért ez okozza sok nőnél a mellrákot. Azt azonban sokan nem tudják, hogy ennek a vizsgálatnak a sugárzása nagyjából egy kétórás repülőút háttérsugárzásával egyenértékű. Tehát nem éri nagyobb sugárzás a hölgyeket, mint egy Budapestről Rómába tartó repülőút során. 35 éves kortól javasolt a mammográfia elvégzése, ehhez érdemes egy háziorvosi beutalót kérni, hogy ezt a vizsgálatot elvégezhessék. 35 éves kor alatt először emlőultranhangos vizsgálatot végzünk, ebben a korban mammomgráfiát akkor végzünk csak, amennyiben bármilyen eltérést tapasztalunk”.

Fontos az önvizsgálat is

„Büszkeséggel tölt el minket, hogy egy ilyen nemes ügy mellett a legnagyobb partnerünkkel karöltve állunk ki. A társadalmi felelősségvállalás mellett női kollégáink jólléte is kiemelt figyelmet élvez a Volvo Hungária Kft. számára, és ennek fényében a kampányt házon belül, a saját dolgozóinkra is kiterjesztettük, és október hónapban ingyenes szűrővizsgálatot biztosítunk számukra” – mondta Bálint Zsófia, a Volvo Hungária Kft. marketingvezetője.

A mostani akcióval is szeretnék felhívni a figyelmet az emlőrákkal kapcsolatos legfontosabb információkra. Többek között azt is hangsúlyozzák, hogy 20 éves kortól havonta, a menstruációt végét követő 5-8. napon érdemes önvizsgálatot végezni, ám ez nem helyettesíti a szűrést. 40 éves kor alatt is lehet valaki beteg, ezért minden elváltozással el kell menni ultrahangos és/vagy mammográfiás vizsgálatra. 40 éves kor felett évente érdemes szűrővizsgálatra járni, 45-65 éves kor közöttieknek pedig 2 évente esedékes népegészségügyi szűrésre kell eljárni. 65 éves kor után nem szűnik meg az emlőrák rizikója, innentől is folytatni kell a folyamatos vizsgálatokat évente vagy kétévente.

„Nagyon hálásak vagyunk minden olyan kezdeményezésért, ami segíti a munkánkat abban, hogy minél több ember figyelmét felhívjuk a szűrővizsgálatok fontosságára. Ezzel a pink kamionnal azt is reméljük, hogy a betegségben szenvedők számára támaszt tudunk adni olyan emberek által, akik jártak már ebben a cipőben” – mondta Tóth Krisztina, az Egészség Hídja Összefogás a Mellrák Ellen egyesületének alelnöke.

A rózsaszín kamion egy női sofőrrel teljesíti a fuvarokat.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában