Pályafelújítás

2 órája

Szombattól újabb ütemmel folytatódik a pálya felújítása Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között

A háromhónaposra tervezett korszerűsítésnek köszönhetően az utasok számára megbízhatóbb, kiszámíthatóbb menetrendet tudnak biztosítani, jelentősen mérséklődik a késések száma, ugyanis közel 20 kilométeren megszüntetik a sebességkorlátozásokat, a pálya műszaki berendezéseinek esetében pedig jelentősen csökkenhet a meghibásodások esélye. A tervek szerint akár 5 perccel javulhat a menetidő is a pályafelújítás eredményeként.

Boon.hu

Forrás: MÁV

Ütemtervnek megfelelően félidejéhez érkezik a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszának komplex felújítása, amely tartalmi értelemben már az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv részeként, teljes egészében MÁV forrásból valósul meg. Pénteken befejeződik a pályafelújítás első üteme, ezért az Miskolc, Nyékládháza és Emőd közötti szakasz után a szakemberek és a munkagépek október 19-től már Emőd és Mezőkeresztes-Mezőnyárád között folytatják a december 4-ig tartó rekonstrukciót.

pályafelújítás
Félidejénél tart a Miskolc fővonalon a pályafelújítás
Forrás: MÁV

Pályafelújítás: Ismét munkára fogják a gépláncot

„A most következő, 12 kilométeren zajló második ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltunk ki újakkal a sínek cseréjével együtt. Zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálunk és építünk be, 600 méteren pedig teljesen kicseréljük az ágyazatot is. Emellett 4 útátjárót javítunk és 5 hídon végezzük el az állagmegóvó szigetelést. Október végétől  a korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncot ismét munkára fogjuk.

Az újabb munkafázishoz és a korlátozásokhoz igazodva kis mértékben módosul a Budapest–Miskolc fővonalon és a Miskolc-Sátoraljaújhely szakaszon a távolsági – InterCity, InterRégió, nemzetközi – vonatok és a személyvonatok közlekedési rendje, ezért aki erre utazik, mindenképpen tájékozódjon előre” – tájékoztatott a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

Újraindul a vonatközlekedés

A felújítási munkálatokat követően feloldásra kerül a vágányzár és újraindulhat a vonatközlekedés. 

A beruházás révén elérhető magasabb sebességgel ugyanakkor csak valamivel később, az utószabályozási munkálatok elvégzését követően válik használhatóvá a pálya. A tervek szerint a most befejezett szakaszon menetrendváltáskor 120 km/órás sebességgel, míg a Mezőkeresztes-Mezőnyárád –Emőd szakaszon januártól pedig várhatóan 120 km/órás sebességgel közlekedhetnek a vonatok az érintett szakaszokon.

Menetrendi változások december 4-ig

Szeptember 2-tól október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újították fel az egyik (bal) vágányt, valamint éjszakánként Miskolc és Nyékládháza között a másik vágányon is szünetelt a forgalom. Október 19-től december 4-ig már Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között dolgoznak a munkagépek a bal vágányon, éjszakánként pedig a másik sínpáron szállítják a felújításhoz szükséges anyagokat, gépeket.

A nappali időszakban a munkavégzéssel érintett részek mellett csak sebességkorlátozással haladhatnak a vonatok az ott dolgozók biztonsága érdekében. Ez idő alatt csak egy vágányon és több szakaszon sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek a vonatok, így óránként és irányonként napközben csak egy-egy vonat közlekedtetése oldható meg. Ez jelentős menetrendi módosítással jár, emiatt az utasoknak hosszabb eljutási időre kell számítaniuk még mintegy másfél hónapon át.

Éjjel, nappal dolgoznak a szakemberek

A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések. Hajnaltól éjszakáig egy sínpáron biztosítják folyamatosan a vonatok haladását, miközben a másikon ütemezés szerint zajlik a kivitelezés. Éjjelenként azonban mindkét vágányon folyik a munkavégzés, hogy december 4-ig határidőre elkészüljön a pályarekonstrukció. Noha ez a beruházás még teljes egészében a MÁV saját forrásaiból valósul meg, tartalmi értelemben már része az Építési és Közlekedési Minisztérium által meghirdetett 5 pontos akcióterv infrastruktúra-felújítási fejezetének. A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, jelentősen mérséklődik a késések száma, ugyanis közel 20 kilométeren megszűnnek a sebességkorlátozások; és akár 5 perccel javulhat a menetidő is. A kivitelezés teljes költsége a MÁV saját forrásából mintegy 18 milliárd forint.

Az első ütem számai

„A felújítás első felében, a Miskolc és Emőd közötti 15 kilométeren végeztük el a felépítménycserét, kicseréltünk mintegy 25 ezer betonaljat, és több mint 58 ezer tonna zúzottkövet rostáltunk, építettünk be speciális vasúti munkagépekkel, köztük az Európában is ritkaságnak számító, 210 tonnás SMD felépítménycserélő óriás géplánccal. Kilenc nap alatt cserélte az ún. felépítményt, azaz a síneket és a vasbetonaljakat. Hét hidat szigeteltünk és 6 útátjárót is felújítottunk. A sín- és a 700 méternyi ágyazatcserét követően folyamatosan halad a vágányok szabályozása, az ágyazatpótlás is. Elvégeztük a szükséges felsővezetéki javításokat, a bokor- és cserjeirtást, a padkák rendezését, valamint a vízelvezető árkok kialakítását, tisztítását.

  • A következő, október 19-én kezdődő, 12 kilométeren zajló 2. ütem során több mint 20 ezer betonaljat váltunk ki újakkal a sínek cseréjével együtt. 
  • Zúzottkőből 47 ezer tonnát rostálunk és építünk be, 600 méteren pedig teljesen kicseréljük az ágyazatot is. 
  • Emellett 4 útátjárót javítunk és 5 hídon végezzük el az állagmegóvó szigetelést. 

Műszakonként továbbra is 200-250 szakember közreműködésével, nagy munkagépekkel, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik a kivitelezésOktóber 29-től a korszerű SMD felépítménycserélő óriás gépláncot ismét munkára fogjuk, amely már az első ütemben is dolgozott.” – tájékoztatott a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága.

 

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában