Magyarország

2010.04.16. 19:54

VULKÁNI HAMU: Nincs tömeg ferihegyi reptéren

<p>Nincs tömeg Ferihegyen annak ellenére, hogy a péntek este 7 órától elrendelt légtérzár miatt a repülõtér sem indítani, sem pedig fogadni nem tudja majd a járatokat.</p>

A legtöbb járatot már törölték a légitársaságok Ferihegyen, az ország felé tartó vulkáni hamu miatt csupán néhány gép indulhat el a légtérzárig. Az utolsó egy Rómába tartó gép lesz, amely öt perccel péntek este 7 óra elõtt száll fel. Bár nincs tömeg, a repülõtér éjszakára nem zár be - mondta a Független Hírügynökségnek Szilágyi Károly, a Budapesti Airport kommunikációs vezetõje. A várakozók zömében külföldiek - tette hozzá. A repülõtér éjszaka is nyitva marad.

A Független Hírügynökség helyszíni tudósítója szerint a légitársaságok irodáinál vannak ugyan várakozók, de jelentõs sor csak a Malév irodájánál alakult ki.

Azoknak, akik nem tudtak elutazni a kiírt idõpontban, a légitársaságok átfoglalási lehetõséget vagy alternatív közlekedési módszert ajánlanak fel, esetleg visszafizetik a repülõjegy árát. Ha valakinek szállásra lenne szüksége, szintén az érintett légitársasághoz kell fordulnia.

Péntek este 7 órától légtérzárat rendelt el a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) Légiközlekedési Igazgatósága a teljes magyar légtérre az izlandi vulkánkitörés miatt. A teljes repülési tilalom szombat este 7 óráig érvényes, ezt a tervezettnél korábban vagy akár késõbb is feloldhatják. Idõközben a HungaroControl is közleményt adott ki, amelyben azt írják: folyamatos kapcsolatban állnak a környezõ országok légiforgalmi szolgáltatóival, a légtérzár idõpontját velük összehangoltan és az Országos Meteorológiai Szolgálattól kapott adatok alapján határozták meg. A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. felel a magyar légtérben a légijármûvek irányításáért és biztonságáért.

A Malév és a Wizz Air ha más megoldás nincs, visszafizeti a jegyek árát. Részletek >>>

A zárlatra azért volt szükség, mivel vulkáni hamuban életveszélyes repülni, leállhatnak például hajtómûvek, ha eltömítik azokat az apró részecskék. Fehérváry Géza, a Malév üzemeltetési vezérigazgató-helyettese az RTL Híradónak azt mondta, hogy ilyenkor általában elromlanak a barometrikus mûszerek, nincsenek magasság- és sebességinformációk, nagy valószínûséggel az elektromos mûszerek sem mûködnének. Emellett problémák lehetnek a rádiózásban, szennyezõdhetnek a külsõ antennák, sõt gyakorlatilag átláthatatlanná válhat a pilótafülke is, ha az apró részecskék lecsiszolják vagy befeketítik az ablakokat - tette hozzá.
- Független Hírügynökség -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!