2010.08.18. 13:31
Visszaszorulóban az üveges bor a műanyag palackkal szemben
<p>Tavaly 74 százalékkal nőtt a műanyag palackban vásárolt bor forgalma az üveges csomagolás rovására, így már minden ötödik litert ebben vásárolták - derül ki a GfK felméréséből.</p>
Magyarországon a legnépszerűbb a vörös és az édes vagy félédes. A vásárolt bor mennyiségének háromnegyede a nagyobb alapterületű üzletekben fogyott. Az otthoni fogyasztásra szánt borok piaca 2009-ben 5 százalékkal növekedett.
Kis mértékben, 5 százalékkal több bort vásároltak az emberek tavaly otthoni fogyasztásra, de a jellemzően olcsóbb, műanyag palackos bor forgalma nőtt nagy mértékben, 12-ről 20 százalékra. Az üveges csomagolás részesedése 81-ről 71 százalékra olvadt a GfK felmérése szerint. Növekedett - 6 százalékkal - a bort vásárló háztartások száma is.
Bort nagyrészt - háromnegyed részben - a hiper- és szupermarketekben, diszkontokban vásárolták az emberek tavaly. A GfK ezeknél 3 százalék forgalomcsökkenést mért a háztartások válaszai alapján, a kisebb boltok esetében - amelyek részesedése 15 százalék - viszont 8 százalék növekedést tapasztalt. Többet vásároltak közvetlenül termelőktől, mint egy évvel korábban.
A magyarok továbbra is a vörösbort kedvelik legjobban: egy év alatt 15 százalékkal több fogyott ebből, miközben a fehér fajtákból ugyanennyivel kevesebb. A rozék térhódítása viszont a jelek szerint töretlen, 2009-ben 50 százalékkal vásároltak belőle többet, mint 2008-ban. Mindemellett inkább az édes-félédes bort viszik az emberek legnagyobb arányban, az eladott mennyiség 58 százalékát. Száraz bor volt a piac harmada, a félszáraz pedig 10 százaléka. Mindkét fajtából nőtt az értékesítés 2009-ben.
- Független Hírügynökség -