2012.03.12. 12:39
Napi 414 vonattal járna kevesebb Magyarországon
Budapest, 2012. március 12., hétfő (MTI) - Több vasutas szakszervezet elutasítja a vasúti személyszállítást érintő járatritkításokat, vagyis azt, hogy naponta 414 vonattal járna kevesebb a hazai pályákon.
Budapest, 2012. március 12., hétfő (MTI) - Több vasutas szakszervezet elutasítja a vasúti személyszállítást érintő járatritkításokat, vagyis azt, hogy naponta 414 vonattal járna kevesebb a hazai pályákon.Több vasutas szakszervezet - a Mérnökök és Technikusok Szakszervezete, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetsége, a Vasutasok Szakszervezete - elutasítja a vasúti személyszállítást érintő járatritkításokat - közölte a Mozdonyvezetők Szakszervezete (MOSZ) hétfőn az együttműködő szakszervezetek nevében.
MOSZ tájékoztatása szerint az érdekképviseletek hétfőn értékelték a március 9-én a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium sajtótájékoztatóján elhangzottakat, ahol Völner Pál államtitkár reagált a sajtóban megjelent áprilistól várható intézkedésekre.
Értékelésük szerint az április 15-én érvénybe lépő menetrendtervezet technológiai előkészületei szerint naponta 414 vonattal járna kevesebb a hazai pályákon, ami nem 8 százalékos csökkentést jelent, mint azt a minisztérium állítja, hanem átlagosan meghaladja a 13 százalékot, egyes térségekben elérheti a 60 százalékot is.
Az érdekképviseletek úgy látják, hogy a drasztikus lépés gyakorlatilag megteremti az egyes vonalak bezárásának lehetőségét, a naponta közlekedő kora reggeli és késő esti egy-egy vonatpár nem lesz alkalmas a helyi közösségi igények kielégítésére.
A bejelentett járatritkítás társadalompolitikailag és szakmailag megalapozatlan döntés - fogalmaznak közleményükben a vasutas szakszervezetek, hozzátéve: a minisztérium nem folytatott előzetes egyeztetést sem az érintett települések képviselőivel, sem a vasutas szakszervezetekkel.
Az érdekképviseletek felhívják a figyelmet arra, hogy a korábbi vonalbezárások tapasztalatai alapján egyértelműen bebizonyosodott, a személyszállítási szolgáltatások ilyen típusú csökkentése érdemi megtakarítást nem eredményez. A tervezett intézkedések vesztesei az utasok és a vasutas munkavállalók.
Az közös közleményt aláírók sürgetik a tárgyalások haladéktalan megkezdését, mivel több száz család megélhetése kerülhet veszélybe az átgondolatlan intézkedések következtében.
Dancsa Attila, a MOSZ ügyvezető alelnöke az MTI-nek elmondta, hogy az április 15-étől tervezett intézkedés számításuk szerint 150 mozdonyvezető munkáját teszi feleslegessé.
A közleményt jegyző vasutas szakszervezetek közölték azt is, hogy készek a közös fellépésre a vasutas munkavállalók érdekében.