2013.01.30. 18:10
Ismét elhalasztották a FEOSZ és a Magyar Telekom közötti sárgacsekkpert
Budapest, 2013. január 30., szerda (MTI) - A Fővárosi Törvényszék április 3-ára halasztotta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) és a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. közötti úgynevezett sárgacsekkpert szerdán, hogy időt adjon az alperesnek írásbeli reagálásra a felperes által a tárgyaláson benyújtott újabb dokumentumokra.
Budapest, 2013. január 30., szerda (MTI) - A Fővárosi Törvényszék április 3-ára halasztotta a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) és a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. közötti úgynevezett sárgacsekkpert szerdán, hogy időt adjon az alperesnek írásbeli reagálásra a felperes által a tárgyaláson benyújtott újabb dokumentumokra.
A FEOSZ azért indított polgári peres eljárást még tavaly a Magyar Telekom ellen, mert tisztességtelenségnek tartotta, hogy a szolgáltató tranzakciós költséget számított fel a sárga csekken történő díj fizetésekor.
A szerdai tárgyalás után Kispál Edit, a FEOSZ jogi képviselője az MTI-nek elmondta: fenntartják az eredeti beadványukat, amelyben azt kérték a bíróságtól, állapítsa meg, hogy az internetre, a televízióra, a telefonra vonatkozó három általános szerződés tisztességtelen feltételeket tartalmaz a fogyasztóval szemben, mivel tranzakciós díjat kérnek az ügyféltől a csekkes befizetésekor. Kérik, hogy a bíróság mondja ki semmisnek a szerződés ezen részét, és tiltsa el ettől a gyakorlattól a szolgáltatót.
Hozzátette: ezt fenntartva egészítették ki a keresetet azzal, hogy a bíróság kötelezze a Magyar Telekomot arra, fizesse vissza a 2012 május 1. és november 17. között a fogyasztók által megfizetett havi 142 forint tranzakciós költséget. Ha erre nem lát lehetőséget a bíróság, akkor határozza meg a jogosult fogyasztók körét - mondta Kispál Edit.
Török Éva, a Magyar Telekom jogi képviselője a tárgyalás után az MTI-vel közölte: fenntartják korábbi álláspontjukat, hogy abban az időben nem volt olyan jogszabály, amely tiltotta volna ennek a díjnak az alkalmazását. Az elektronikus hírközlési törvény tavaly novemberi módosítása után került be a jogszabályba, hogy az elektronikus hírközlési szolgáltató nem számolhat fel külön díjat a számla befizetéséért a módjától függetlenül. A jogszabály hatályba lépését követően, 2012. november 17-étől a Magyar Telekom megszüntette ennek a díjnak az alkalmazását, előzőleg viszont szerintük jogszerű volt az eljárás - tette hozzá.
- MTI -