2013.04.09. 14:36
A nyári utazási szezonról egyeztetett a Budapest Airport és a MUISZ
Budapest, 2013. április 9., kedd (MTI) - Az új trendekről, illetve az idei nyári utazási szezonban várható újdonságokról és szolgáltatásokról egyeztetett a Budapest Airport (BA) és a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) - tájékoztatta a BA kedden az MTI-t.
Budapest, 2013. április 9., kedd (MTI) - Az új trendekről, illetve az idei nyári utazási szezonban várható újdonságokról és szolgáltatásokról egyeztetett a Budapest Airport (BA) és a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) - tájékoztatta a BA kedden az MTI-t.
A budapesti repteret üzemeltető társaság a tavaly elért eredményekre és a légitársasági piac konszolidációjára számít az idén Magyarországon. Kam Jandu, a BA légiközlekedési igazgatója szerint a tavalyi túlkínálat után az idén nem várható nagyságrendi változás, legfeljebb kisebb átrendeződés a légitársasági kínálatban. A diszkont légitársaságok az utasforgalomban valamivel 50 százalék fölötti részesedést értek el. A kialakult útvonalhálózatban sem várható drasztikus változás.
A közlemény szerint a megbeszélésen elhangzott az is, hogy a legtöbb nagy európai légitársasági szövetség igyekszik saját, "fél-fapados" légitársaságokat indítani, hogy helyt tudjanak állni a diszkontok által támasztott konkurenciaharcban. Az idén várhatóan folytatódik a viszonylag kisebb, hagyományos nemzeti légitársaságok harca a túlélésért egész Európában.
A Malév tavalyi csődjét követően sikerült az utasforgalom döntő többségét visszaszerezni Budapesten, azonban budapesti bázisú, hagyományos légitársaság hiánya továbbra is negatívan a konferencia-turizmusra. A repülőtér számára pedig a le- és felszállások 20 százalékos visszaesése jelent komoly bevételkiesést.
A BA bővülő szolgáltatásai közül egyre népszerűbb az utazók körében a biztonsági ellenőrzésnél használható gyorsító folyosó, amelynek értékesítési lehetőségét a repülőtér felajánlotta a MUISZ-tagoknak is. A nyári utazási szezon előtt birtokba vehetik az utasok a gyalogos beszállító kapukhoz épített csarnokokat mind a 2A, mind a 2B terminálon, így gyorsabb fordulóidőt tudnak elérni a légitársaságok, ezáltal alacsony szinten tarthatják a jegyárakat.
A találkozón kitértek arra is, hogy az idén kiterjesztett helyi iparűzési adó egyre hátrányosabban érinti a repülőjegy-értékesítő irodákat. Az új adó az utazásértékesítők hasznának akár a 30 százalékát is elviheti, így a MUISZ a repülőtér és a légitársaságok bevonásával hármas egyeztetést javasolt az ügyben.
- MTI -