Nagyvilág

2010.12.02. 06:13

Gyártási hiba okozta a szuperjumbó balesetét

<p>Komoly gyártási hibát észleltek az ausztrál repülésbiztonsági szakértők azoknál a hajtóműveknél, amelyeket a Qantas légitársaság szuperjumbóin használnak. A cég egyik Airbus A380-as gépe november elején kényszerleszállást hajtott végre Szingapúrban, miután a levegőben felrobbant az egyik motorja.</p>

A balesetet - amelyben nem sérült meg senki - a csütörtöki bejelentés szerint az okozta, hogy a hajtóműben egy rosszul megtervezett alkatrész elvékonyította egy olajcső falát, amely megrepedt, az olaj szivárogni kezdett, majd tűz ütött ki.

Az ausztrál légügyi hatóság - amely szerint, mindez sokkal nagyobb katasztrófát is okozhatott volna - felszólította a Qantast motorral ellátó Rolls-Royce céget, hogy "javítsa ki a hibát és tegyen meg mindent a biztonságos repülés érdekében". A Qantas hat A380-asán használt 24 hajtómű közül (gépenként négy), 16-nál észlelték a gyártási hibát.

Az ausztrál légitársaság jelezte, hogy folytatják a hajtóműveik vizsgálatát, de az utasok "nincsenek veszélyben". A november 4-i baleset után a Qantas hetekig nem szállt fel szuperjumbóival. A gépek közül kettőt öt nappal ezelőtt helyezett vissza a forgalomba.

A Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveket a Qantason kívül a Lufthansa és a Singapore Airlines használja Airbus A380-as gépeihez. A világ legnagyobb, kétemeletes, 830 utas szállítására alkalmas repülőjéből egyébként, 2007-es első repülése óta 37-et állítottak üzembe. A legtöbb szuperjumbót a dubai tulajdonú Emirates légitársaság alkalmazza, összesen 13-at. A Singapore Airlinesnak 11 ilyen gépe van, a Qantasnak hat, az Air France négyet, a Lufthansa pedig hármat működtet.
- Független Hírügynökség -

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!