Nagyvilág

2012.03.23. 08:32

Zenére jobban megy a számtan

London, 2012. március 23., péntek (MTI) - Zenére sokkal jobban megy a számtantanulás, akár 50 százalékkal is javíthatja a vizsgán a diákok teljesítményét - erre jutottak a San Francisco-i Állami Egyetem kutatói.

London, 2012. március 23., péntek (MTI) - Zenére sokkal jobban megy a számtantanulás, akár 50 százalékkal is javíthatja a vizsgán a diákok teljesítményét - erre jutottak a San Francisco-i Állami Egyetem kutatói.

A felmérést 3. osztályos általános iskolások körében végezték, az egyik osztályban zene bevonásával folyt az oktatás - tapsoltatták, énekeltették a gyerekeket -, a másikban "hagyományos" csendben. A 67 gyerek eltérő számtanoktatása hat héten át tartott, utána levizsgáztatták őket a törtekből, és a muzikális osztály 50 százalékkal jobban teljesített.

A zenei matematikaoktatási módszert Susan Courey dolgozta ki, a San Franciscó-i Egyetem oktatásfejlesztője, munkájába bevont zenetanárt is. A metódus kimunkálásához a Kodály-módszert vették alapul - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.

- MTI - 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!