Nagyvilág

2012.05.09. 11:37

A kínai fogyasztók hajtják a globális luxuspiacot a következő években

  Sanghaj, 2012. május 9., szerda (MTI) - A kínai fogyasztók hajtják a globális luxuspiacot a következő években - állapította meg CLSA bróker- és befektetési csoport.

 

Sanghaj, 2012. május 9., szerda (MTI) - A kínai fogyasztók hajtják a globális luxuspiacot a következő években - állapította meg CLSA bróker- és befektetési csoport.

Mások mellett a középosztályba emelkedő kínai milliók segítenek majd a luxuspiac növekedésében. Globális szinten tíz, Kínában 24 százalékos bővülés várható. A globális luxuspiac idén 216 milliárd euróra (62 ezer milliárd forint) nő - olvasható a hongkongi székhelyű társaság legújabb tanulmányában.

Kína 2010-ben - Japánt megelőzve - a világ második legnagyobb luxuspiacává vált, és a becslések szerint akár már idén megszerezheti a világelsőséget az Egyesült Államoktól. Az évtized közepére a luxustermékek mintegy 20 százalékát Kínában adják el.

A kínai középosztály tagjai akkorra a lakosság 45 százalékát teszik majd ki, szemben a 2010-es 27 százalékkal. A Gucci és a Prada összeladásainak harmadát már most is a kelet-ázsiai ország biztosítja. A tehetős kínaiak akár jövedelmük egynegyedét is hajlandók luxuscikkekre költeni.

A vállalat becslése szerint 2015-re a BRIC-országok, Brazília, Oroszország, India és Kína egymilliárd középosztálybelinek adnak majd otthont, ami 378 millióval haladja meg a 2010-es adatokat.

"Azt látjuk, hogy közvetlen kapcsolat van a luxuscikkek piacának növekedése és a feltörekvő piacok bővülése között. Ezen országok jelenleg a globális eladások feléért felelnek, ez az arány az évtized végére 73 százalékra is nőhet" - írják a tanulmány szerzői.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!