2012.07.15. 09:25
Cisco: személyre szabott pénzügyi szolgáltatásokat várnak az ügyfelek
Budapest, 2012. július 15., vasárnap (MTI) - A banki ügyfelek egyre inkább személyes szakértői tanácsadást igényelnek, s egyre kevésbé elégedettek az általános tájékoztatással - derül ki a Cisco Internet Business Solutions Group nemzetközi felméréséből, amely a lakossági bankolási szokásokat és igényeket térképezte fel.
Budapest, 2012. július 15., vasárnap (MTI) - A banki ügyfelek egyre inkább személyes szakértői tanácsadást igényelnek, s egyre kevésbé elégedettek az általános tájékoztatással - derül ki a Cisco Internet Business Solutions Group nemzetközi felméréséből, amely a lakossági bankolási szokásokat és igényeket térképezte fel.
A nyolc országban készült reprezentatív kutatás szerint az ügyfelek részéről egyre nagyobb az igény arra, hogy a banki tanácsadás, illetve a szolgáltatások virtuális és személyes formában egyformán elérhetők legyenek. Ugyanakkor a megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozott úgy, hogy otthagyná jelenlegi bankját, ha a fiókban megszűnne a személyes szolgáltatás és tanácsadás.
A kutatás nem terjedt ki Magyarországra, de a Cisco szerint a pénzügyi szolgáltatásokat illetően itt is olyanak az elvárások, mint más fejlett vagy fejlődő országban.
A felmérés szerint az ügyfelek 65 százaléka - a fejlett országokban 56, a fejlődő országokban 81 százaléka - értékelné az olyan bankfiókokat, ahol a pénzügyi és tanácsadási szolgáltatások bővített körét kínálnák. A kutatás adatai alapján az ügyfelek mintegy 75 százaléka preferálja a webes banki alkalmazásokat a számlák kifizetésekor, bankszámla-ügyintézéskor vagy egyenleg-lekérdezéskor és egyéb banki tranzakciókor.
A fejlett országokban élők 13, a fejlődő piaci ügyfelek 18 százaléka viszont mobiltelefonos alkalmazásokat részesít előnyben valós idejű költségkövetésre, személyes pénzügyek intézésére és a kifizetések végrehajtására. Ugyanakkor a válaszadók 23-43 százaléka videokapcsolat alkalmazását részesítené előnyben tanácsadás minőségének javítása érdekében olyan helyzetekben, amikor egyébként gondot jelentene jól felkészült szakembert helyben elérni. Ugyanakkor csak 1-8 százalékuk jelezte, hogy a közösségi médiát használná banki tranzakciók végrehajtásához.
A kutatásban Kanada, Franciaország, Németország, az USA, Nagy-Britannia, Brazília, Kína és Mexikó lakosait kérdezték.
- MTI -