2021.10.05. 12:18
Teljesen bőrmentes és tisztán elektromos
A Volvo Cars állatvédelmi megfontolásokból teljesen bőrmentes kivitelűvé teszi tisztán elektromos járműveit.
C40 Recharge Interior
A Volvo Cars tisztán elektromos járművei etikai megfontolásból óvják az állatok jogait. Az új C40 Recharge modellel kezdődően minden új tisztán elektromos Volvo modell teljes mértékben bőrmentes lesz.
A Volvo Cars az elkövetkező években bevezet egy vadonatúj, tisztán elektromos modellcsaládot, 2030-tól pedig kizárólag tisztán elektromos járműveket fog forgalmazni – mindet bőrmentes kivitelben.
A teljes bőrmentességre irányuló törekvéseinek keretében a Volvo Cars aktívan keres kiváló minőségű, fenntartható alternatívákat számos, a tágabb értelemben vett autóipariban használatos anyag kiváltására.
A Volvo Cars célja, hogy 2025-re új járműveinek fedélzetén 25 százalékban újrahasznosított vagy bio alapú anyagokat használjon fel, hozzájárulva ahhoz a végső célkitűzéshez, hogy az autógyártó 2040-re teljesen körkörössé tegye működését. A Volvo klímavédelmi terveinek keretében közvetlen beszállítói – köztük a nyersanyag-beszállítók – elé is ambiciózus célt tűzött ki: 2025-re tevékenységeiket 100 százalékban megújuló energiaforrásból kell fedezniük.
A vállalat bőrmentes belső terekre történő átállását a szarvasmarha-tenyésztés negatív környezeti hatásai, így az erdőirtások miatti aggályok is motiválták. A becslések szerint az üvegházhatást súlyosbító gázok emberi tevékenységekre visszavezethető globális kibocsátásának mintegy 14 százalékáért az állattartás tehető felelőssé; ennek jelentős részét a szarvasmarha-tenyésztés adja.
A bőrkárpitozás helyett a Volvo Cars például bio alapú vagy újrahasznosított forrásból származó, kiváló minőségű, fenntartható anyagokat készül kínálni ügyfeleinek.
A Volvo Cars által alkotott, Nordico névre keresztelt új beltéri anyag újrahasznosított műanyagokból (például PET-palackok) készített szövetszálakból, svédországi és finnországi fenntartható erdőkből származó bioanyagokból, valamint a borászatban használt dugókból visszanyert parafából készül, új mércét állítva a prémium autóipari belsőépítészet számára. A Nordicóval elsőként a Volvo új generációs típusainak fedélzetén találkozhatunk majd.
A Volvo Cars folytatja azon törekvését, hogy teljesen nyomon követhetővé és állatbaráttá tegye gyapjúbeszállítói hálózatát, és ennek égisze alatt továbbra is kínálni fog tanúsítottan felelősségteljes forrásból dolgozó beszállítóktól vásárolt gyapjúszöveteket.
Minden aspektussal
„Progresszív autógyártóként nem elég a CO2-kibocsátással törődnünk: a fenntarthatóság minden aspektusával foglalkoznunk kell.” – mondta Stuart Templar, a Volvo Cars globális fenntarthatóságért felelős igazgatója, majd hozzátette: „A felelősségteljes forrásokból származó nyersanyagok alkalmazása fontos része ennek a tevékenységnek; ide tartozik az állatok jogainak a védelme is. Azzal, hogy tisztán elektromos járműveink belső terében egyáltalán nem használunk fel bőrt, fontos lépést teszünk ezen probléma megoldása felé.”
A Volvo Cars emellett az állattartásból visszamaradt termékek alkalmazását is korlátozni kívánja. Ezeket a melléktermékeket gyakran használják fel a műanyagok, gumi, valamint kenő- és ragasztóanyagok gyártásában, akár közvetlen alkotóelemként, akár az anyag gyártására vagy kezelésére szolgáló kémiai folyamat összetevőjeként. A vállalat azért döntött így, mert meggyőződése, hogy noha a bőrmentesítéssel fontos lépést tesznek a helyes irányba, ez önmagában még nem teszi vegánná az autó belső terét. A Volvo Cars a lehető legteljesebb mértékben ki kívánja váltani ezeket az anyagokat. Az, hogy minden tőle telhetőt megtesz az állatok védelme érdekében, határozott etikai állásfoglalásnak tekinthető a vállalat részéről, hiszen ezáltal aktívan csökkenti az állati eredetű termékeket tartalmazó anyagok iránti piaci keresletet.
„Az állatok védelmét elősegítő termékek és anyagok felkutatása komoly kihívásnak ígérkezik, ám ez nem jelenti azt, hogy ne kellene mindent megtennünk ennek a fontos problémának a megoldásáért.” – emelte ki Stuart Templar. „Olyan úton indulunk el, amelyen érdemes végig mennünk. Akkor tekinthetjük magukat valóban progresszív, fenntartható szemléletű vállalatnak, ha képesek vagyunk bonyolult kérdéseket feltenni, és azokra megkeresni a választ, legyen az bármilyen nehéz.”
(PR cikk)