2019.08.07. 09:45
Egy programnak lehet társadalmi felelősségvállalása?
A mai írásomban – folytatva az előzőt (2019.08.06.) – a PLM-ről szóló cikkeimet, azt kívánom bemutatni, hogy a tanulható Tudatos Életvezetés programban Mi hogyan értelmezzük a Társadalmi felelősséget.
Szívesen olvasnám a véleményeiteket arról, hogy szerintetek ez lehetséges?
Egy szervezetnek vagy annak tulajdonosainak, munkavállalóinak van konkrét célja, szilárd erkölcsi, etikai értékrendje és megcélzott érintettjei, célcsoportjai. A program alapítója Lakatosné Dr. Szuhai Györgyi PhD, különböző “helyzetben” lévő korcsoportok körében végzett kutatásokat. Melyek ezek a csoportok? Az egyik leginkább megcélzott csoport a fiatal útkeresők köre, akik a mai digitalizált világban egy torzított világképnek próbálnak megfelelni. A másik vizsgált csoport a gyermeknevelésből visszatérő édesanyák és a nyugdíjasoknak a köre, akik betöltve a nyugdíjkorhatárt kiszorulnak a munkaerőpiacról. Külön vizsgálatra került az átmenetileg munkanélküli emberek köre is. Ha megtanulnak tudatosan és rendszerben gondolkodni, szervezni életüket, elsajátítják a XXI. században nélkülözhetetlen kulcskompetenciákat – nagyobb eséllyel sikerül integrálódniuk a munkaerőpiacra.
A következtetéseivel, felismeréseivel rájött, hogy ezeknek a korcsoportoknak kell és lehet segíteni. A két megjelent könyvében neves és elismert szakemberek szakmai véleményei támasztják alá a program szükségességét.
A projektszemléletű életvezetés, így a problémák kezelése – áttekinthetővé, rendszerezhetővé, menedzselhetővé válnak.
Az első cikkemben írtam (2019.08.05.):
“Az üzleti szereplők önkéntesen tesznek lépéseket az őket körülvevő társadalom életszínvonalának, életminőségének javítása céljából.”
A szemléletmódváltás, a tudatosság, a projektszemléletben való gondolkodás beépülése cselekedeteinkbe nem megy egyik napról a másikra. Ahhoz, hogy tudatosan éljük életünket, és átalakuljon a gondolkodásmódunk, rutinszerűvé váljon a tervezés, a reális célkitűzés, a kockázatelemzés, vagy ha negatív irányba terelődnek a dolgok kétségbeesés helyett a válságkezelés, az újratervezés mechanizmusa hosszú-hosszú évek kemény és kitartó munkája.
Tehát – a tudás átadásának szándéka vált küldetésünké, a Társadalommal szembeni felelősségvállalásunkká.
A megvalósítás útján a következő fontos lépés, a Project Life Management (PLM) tudástárának, oktatási anyaggá alakítása és az oktatási rendszerbe történő beépülése / beépítése. Ezt szolgálja az elindított akkreditáció. Jelenleg folynak az akkreditációs folyamat előkészületei, folyamatosan és részleteiben dolgozzuk ki – minden képzési szintre és formára – a PLM rendszer oktatási módszertanát.
ISTVÁN
Project Life Management csapattagja
(PR cikk)