2011.11.17. 14:29
Czene: a mindennapos testnevelésnek nincs alternatívája az iskolákban
Budapest, 2011. november 17., csütörtök (MTI) - A mindennapos testnevelés fontosságát hangsúlyozta előadásában Czene Attila, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NEFMI) sportért felelős államtitkára az "Oktatás a Sportban - Sport az Oktatásban" című szakmai konferencián, csütörtökön.
Budapest, 2011. november 17., csütörtök (MTI) - A mindennapos testnevelés fontosságát hangsúlyozta előadásában Czene Attila, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium (NEFMI) sportért felelős államtitkára az "Oktatás a Sportban - Sport az Oktatásban" című szakmai konferencián, csütörtökön.
"A mindennapos testnevelésnek nincs alternatívája az iskolákban, számos helyen, ahol kísérleti jelleggel, felmenő rendszerben már bevezették a heti öt testnevelésórát, objektív módon bizonyítható a mozgás preventív és számos pozitív hatása a gyermekek pszichés és fizikai kondíciójára egyaránt" - jelentette ki a NEFMI tájékoztatása szerint az államtitkár az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Egészségfejlesztési és Sporttudományi Intézete és az ELTE Sport Kft. által szervezett szimpóziumon, amelyen a testnevelés és az iskolai sport témakörén belül a sport- és az oktatásfejlesztés közös feladatait egyeztették a szakértők.
Czene Attila hozzátette: az igazi cél az, hogy a sport az emberek életvitelének részévé váljon, érdemes minél többféle sportmozgással megismerkedni, ezért szeretnék átalakítani a testnevelés órák tanyagát, és olyan új mozgásformákkal színesíteni a tanórákat, melyekkel eddig csak szórványosan találkozhattak a fiatalok. A mindennapos testnevelés kapcsán a téma szakértői szemléltették a szolnoki és hódmezővásárhelyi gyakorlatot.
Balogh Gábor sportügyekért felelős miniszterelnöki tanácsadó a sportiskolák rendszerének lehetséges fejlesztési irányairól számolt be. A tanácsadó szerint fontos a sportiskolák továbbfejlesztése, valamint a módszertani központok vizsgálata, illetve a sportiskolák országos szintű lefedettsége is.
A szakmai fórumon többek közt olyan beszámolókat is tartottak, amelyekkel bemutatták a testnevelés, a testkultúra és az iskolai sport szerepét a közoktatási rendszerben, valamint új Nemzeti alaptantervben és kerettantervekben.