2011.12.07. 14:28
Hercsik Vince világdöntőn bizonyíthatott
Homokfelhőbe borították a pályát Abu Dhabiban a gokartosok.
Homokfelhőbe borították a pályát Abu Dhabiban a gokartosok.November végén a Közel-Keleten állt rajthoz a Hell Racing Team legfiatalabb tagja, a mindössze 13 éves gokart versenyző, Hercsik Vince. Az időeltolódás és a klímaváltozás ellenére Vince a sivatagi környezetben is bajnokhoz méltó teljesítményt nyújtott.
A miskolci tehetség, Hercsik Vince, miután megnyerte az idei MNASZ Gokart Országos Bajnokságot és a CEE Rotax Max Challenge-t is, kétszeresen is kvalifikálta magát az Al Ainba, a Rotax Világdöntőjére. Az évről évre egyre rangosabb eseményen minden induló a rendező által biztosított, azonos gyártótól (Birel) származó vázakon, 125-ös Rotax motorokkal és Mojo gumikkal vágott neki a viadalnak.
„A pénteki megérkezést követően aznap még nem volt edzés, úgyhogy csak mentálisan tudtunk készülni a megmérettetésre – aludtunk. Az ötórás repülőút és a három órás időeltolódás miatt ez ránk is fért…” – mesélte nevetve Vince, akit már itthon, Magyarországon értünk utol. A szombati nevezés után vasárnap kezdődött a bajnokság, ekkor álltak rajthoz először a versenyzők. A sivatagi pálya feladta a leckét a gokart pilótáknak és a gépeknek is: a felkavart homokfelhő igazi kihívást jelentett. „A nagy por miatt fokozottan kellett vigyázni a gumikra, hogy az éles futamokon is tökéletes állapotban lévő gokarttal indulhassak. Az első 15 percben ezért járatós tempóban mentem és csak az utolsó öt percben nyomtam meg erősebben a gázpedált.”
A keddi két szabadedzés után szerdán sor került az első időmérő futamra is. „Tudtam előre, hogy nagyon erős mezőnyben kell majd helytállnom.” – mondta Vince, aki a maga 13 évével a legfiatalabb volt az átlagban 16-17 évesekből álló mezőnyben. „Az első időmérőn még nem találtam meg az összhangot a gokarttal, nem tudtam összpontosítani. Bár a csapatfőnököm elmondta, hogy milyen technikákat kövessek, és mire figyeljek oda, a szokatlan pálya és környezet miatt nem tudtam megfelelően koncentrálni.”
Az első selejtezőben a Kálmán Motorsport pilótája rátalált önmagára és 15.-ként tudott elrajtolni. A dolog szépséghibája az volt, hogy visszaintették, így a jó eredmény nem szerzett neki előnyt a többiekkel szemben. A második selejtezőben egy rajtbaleset akadályozta meg a Hell Racing Team versenyzőjét a bizonyításban és a harmadik fordulón is közbeszólt a sors. „Az utolsó selejtezőn egészen a 19. helyig fel tudtam jönni, de ekkor két közvetlenül előttem lévő versenyző összezárt. Az első kerekem összeakadt a hátsó kerekükkel és eltört az egyik kormány összekötőm.” A szerencsétlen baleset megpecsételte a verseny kimenetelét és Vince már nem tudott elindulni a reményfutamon, összességében a 72 fős, 60 országból érkezett mezőny második felében fejezte be a megmérettetést. A Rotax Max-ot, vagyis a királykategóriát egyébként Vince csapattársa, a szintén a Kálmán Motorsportban versenyző Ben Cooper nyerte.
Hercsik Vince 2011-es idénye tehát egy, a vártnál talán pechesebb, de tapasztalatszerzés szempontjából igen fontos versennyel zárult. A feszített tempójú novemberi edzőtáborral a fiatal gokart versenyző sportkarrierjének eddigi egyik legnehezebb versenyére készült fel. A baleset és az idegen környezet ellenére a 13 éves Vince bajnokhoz méltó módon állt helyt Al Ainben: büszkék lehetnek rá a hazai sportrajongók.
A junior kategória végeredménye:
1. Sasahara (japán)2. Mawson (ausztrál)
3. Singleton (brit)