2012.07.21. 20:55
Kiss Pál Tamás úr volt a káosz felett, a 2. helyről rajtolhat vasárnap
Ha a GP3 hockenheimi hétvégéjének pénteki szabadedzése után azt írtuk, hogy volt itt minden, akkor mindez a szombati első futamra hatványozottan is igaznak bizonyult. A rajt előtt leszakadt az ég, a safety car mögül rajtolt a mezőny, a 2. kör végén megszakították a versenyt, majd a még vizes pályán újraindították azt. Kiss Pál Tamást semmi nem zökkente ki, és bejött a 7. helyen.
Ha a GP3 hockenheimi hétvégéjének pénteki szabadedzése után azt írtuk, hogy volt itt minden, akkor mindez a szombati első futamra hatványozottan is igaznak bizonyult. A rajt előtt leszakadt az ég, a safety car mögül rajtolt a mezőny, a 2. kör végén megszakították a versenyt, majd a még vizes pályán újraindították azt. Kiss Pál Tamást semmi nem zökkente ki, és bejött a 7. helyen.Az Atech CRS GP magyar versenyzõjének az utóbbi idõben rendre balszerencséje volt az idõjárással, de a szombati délutáni hockenheimi futamon kicsit helyrebillent a mérleg nyelve ilyen szempontból, hiszen a csalódást keltõ idõmérõ edzés után igazából csak egyvalamiben bízhatott – az esõben. Az pedig jött, méghozzá a lehetõ legjobbkor, alig néhány perccel a verseny rajtja elõtt, ami bizony eléggé öss zekuszálta a szálakat, hiszen két részre osztotta a mezõnyt: voltak, akik a slick és voltak, akik az esõgumik mellett döntöttek.
Tamás az utóbbi csoportba tartozott, és döntése késõbb maximálisan helyesnek bizonyult. A 18 körösre tervezett futam a biztonsági autó mögül rajtolt el a szakadó esõben, és a 15. helyrõl induló magyar tehetség az elsõ kör végén egészen a 9. helyre jött fel azáltal, hogy akik korábban a slick gumik mellett döntöttek, azok most kénytelenek voltak a bokszba hajtani az esõgumikért. A 2. kör végén aztán a szakadó esõ miatt piros zászlóval félbeszakították a versenyt és új rajtot írtak 17 óra 40 percre.
Az újraindítást követõen még hosszú körökön át a safety car mögött haladt a mezõny, de Tamás így is javított még két helyet, miután két riválisát megbüntették, amiért a rajt elõtt a m egengedett szervizelési idõn túl cseréltek kereket. Az OXXO Energy Drink által támogatott pilóta így feljött a 7. helyre, majd amikor végre versenyre is sor került és a biztonsági autó elengedte a mezõnyt, akkor is higgadtan tartotta úton az autóját, ami már önmagában sem kis feladat volt az extrém körülmények között, sokaknak nem is sikerült.
"Õrültek háza volt ez a futam!" – kezdte értékelését a 7. helyének köszönhetõen hat bajnoki pontot szerzõ pilóta. "Mi totál száraz pályás beállítással mentünk esõgumin, és ilyen körülmények között tényleg már az is kihívás volt, hogy az ember teljesítsen egy kört anélkül, hogy elszállna. Jó volt nagyon, bár még jobb lett volna, ha a rajt elõtt van elég idõnk átállítani esõre az autót, mert akkor még 2-3 pozíciót nyerhettem volna, de hát ne legyünk telhetetlenek."
"Maga a tényleges verseny nem sok volt, talán 4-5 kör összesen, és nem is nagyon bírtunk vívni egymással, mert mindenki örült, hogy egyáltalán pályán tartotta az autóját, annyira csúszkáltunk. Ráadásul alig láttam valamit a vízfüggöny miatt, úgyhogy a féktávokat is nagyon nehéz volt belõni, és tényleg olyan volt, mintha egy taxit hoztam volna be az állomásra, már annak is örülök, hogy célba értem" – mondta el Tamás, aki a vasárnap reggeli második futamot a fordított rajtrácsnak köszönhetõen a 2. helyrõl kezdheti majd meg, egyértelmû dobogós esélyekkel.
"A 2. helyrõl indulva akkor lennék elégedett, ha legalább ebben a pozícióban, vagy még eggyel elõrébb végeznék. Esõben jobbak az esélyeink, ha száraz futamunk lesz, akkor viszont össze kell kapnunk magunkat. Ezen leszünk minden erõnkkel" – mondta el végül Kiss Pál Tamás.
A GP3 elsõ hockenheimi futamának felvétele szombaton 20 óra 30 perctõl, illetve vasárnap 9 órától me gtekinthetõ az Eurosporton, míg a 9 óra 30 perckor kezdõdõ második futam ugyanott élõben nyomon követhetõ lesz.
Borbás Bálint - P1race.com | Fotó: Paolo Pellegrini