2012.09.15. 11:53
Kiss Pál Tamás kevesebb mint egy másodpercre a pole-tól
A World Series by Renault 3,5 literes kategóriájában – a sorozat történetének első magyar indulójaként – ezen a hétvégén, a Hungaroringen debütáló Kiss Pál Tamás remekül helytállt a szombat reggeli első időmérő edzésen, hiszen legjobb ideje csupán kilenc tizedmásodperccel maradt el a pole pozíciót elérő Robin Frijns idejétõl, ami ezúttal a 16. rajtkocka megszerzésére volt elég.
A World Series by Renault 3,5 literes kategóriájában – a sorozat történetének első magyar indulójaként – ezen a hétvégén, a Hungaroringen debütáló Kiss Pál Tamás remekül helytállt a szombat reggeli első időmérő edzésen, hiszen legjobb ideje csupán kilenc tizedmásodperccel maradt el a pole pozíciót elérő Robin Frijns idejétõl, ami ezúttal a 16. rajtkocka megszerzésére volt elég.Az idõeredmények szorosságát jelzi, hogy Tamásnak egy egy tizeddel gyorsabb kör már a 11. helyet jelentette volna, de a 16. helyre is nyugodtan lehet büszke, hiszen még csak most kezdte meg második napját a bivalyerõs versenyautóban.
"Számomra most nem a helyezés volt a lényeg, hanem, hogy tudjak az idõmön javítani. Tegnap elég jó idõt tudtam menni, 1:30 elejét, ami Nick Yelloly idejétõl is csak három ti zedmásodperccel volt elmaradva. Õ egy nagyon jó referencia, hiszen két másik pilóta mellett õ nyerte idén eddig a legtöbb futamot a WSR-ben. Ma a második szett gumin sikerült javítanom majd’ 8 tizedet, és egy másodpercen belül zártam az idõmérõt az elsõ helyezetthez képest, amivel én elégedett vagyok így elsõre" – értékelte élete elsõ idõmérõ edzését az 530 lóerõs, V8-as motorral hajtott WSR 3,5-ös formulaautóval a magyar pilóta.
"Bízom benne, hogy a vasárnapi második idõmérõn tovább tudok majd gyorsulni, mert a legfontosabb most az számomra, hogy fokozatosan, lépésrõl lépésre javítsak. Ha ezt a fejlõdési ütemet fenn tudnám tartani a hétvége hátralevõ részében is, azzal nagyon elégedett lennék a végén. A többiek is rengeteget gyorsulnak közben, hiszen a mai idõmmel tegnap a 3. helyen végeztem volna , úgyhogy már csak ezért is muszáj folyamatosan gyorsulnom nekem is" – mondta el Tamás, aki pénteki tesztek után a szombat reggeli idõmérõt is a legjobban zárta az újoncok közül, hiszen Daniel Abtot és Aaro Vainiót is maga mögé utasította, csakúgy, mint saját csapattársát, a BVM Target Racing másik autóját terelgetõ Nicolay Martsenkót.
A 21 éves miskolci pilóta általában kiváló rajtolónak számít, és kiváló elõzési érzékérõl is híres, ám elmondása szerint elsõ WSR 3,5-ös futamán különösen nehéz feladat vár rá. "Az elsõ rajt elég bonyolultnak ígérkezik ezzel az autóval. Nagyon nehéz úgy elindulni vele, hogy a lefulladást gátló (anti-stall) program ne lépjen mûködésbe, ami ugyan megakadályozza a lefulladást, de ha bekapcsol, akkor nem is megy az autó, hiába van sebességben."
"Nagyon nehéz lesz elsõre ilyen nagy autóval versenyezni, hiszen külsõ paramétereit tekintve is jóval nagyobb ez az autó, mint amihez hozzászoktam. Általában a ver senyeken jól szoktam teljesíteni, tudom az elõzési pontokat, de ésszel kell majd belemennem minden manõverbe, mert ez azért más, mint amit eddig megszoktam, és fizikailag is nehéz lesz végigbírni a versenytávot. Örülnék, ha legalább ott be tudnám fejezni a futamot, ahonnan elindulok, de természetesen bízom benne, hogy sikerül majd néhány helyet javítanom is a pozíciómon. Ha jól tudok spórolni a gumival, akkor a végén talán még elõrébb is tudok majd jönni" – tekintett elõre Kiss Pál Tamás.
A WSR 3,5 literes géposztályának elsõ futama szombaton délben rajtol el a Hungaroringen. Az egész hétvége programjai ingyenesen látogathatóak a szurkolók számára.
Kiss Pál Tamás a következõ támogatóknak külön köszönetet kíván mondani, amiért lehetõvé tették számára a hungaroringi WSR-futamon való indulást: TOTAL Hungária, Kockás túrórúd, Renault Hungária.
A hétvége programja a WSR 3.5 mezõnye számára:
Péntek
10:40 – 11:55: 1. teszt
15:55 – 17:10: 2. teszt
Szombat
08:30 – 09:00: 1. idõmérõ edzés
12:04 – 12:51: 1. futam (44 perc + 1 kör)
Vasárnap
9:35 – 10:05: 2. idõmérõ edzés
13:04 – 13:51: 2. futam (44 perc + 1 kör)
- Borbás Bálint - P1race.com | Fotó: Paolo Pellegrini -