Sport

2012.09.14. 22:21

Kiss Pál Tamás kimagaslott az újoncok közül tanulónapján

A miskolci Kiss Pál Tamás pénteken megtette első kilométereit a bivalyerős, 530 lóerős, állítható hátsó szárnnyal (DRS) felszerelt, 3,5 literes hengerűrtartalmú World Series by Renault formulaautóval, amely hamar a szívébe lopta magát, hiszen az ingyenesen látogatható hungaroringi WSR hétvége pénteki nyitónapját – az újoncok közül messze kimagasodva – a biztató 12. helyen zárta.

A miskolci Kiss Pál Tamás pénteken megtette első kilométereit a bivalyerős, 530 lóerős, állítható hátsó szárnnyal (DRS) felszerelt, 3,5 literes hengerűrtartalmú World Series by Renault formulaautóval, amely hamar a szívébe lopta magát, hiszen az ingyenesen látogatható hungaroringi WSR hétvége pénteki nyitónapját – az újoncok közül messze kimagasodva – a biztató 12. helyen zárta.

Tamás pénteki teljesítményéről mindent elmond, hogy délelőtt vizes pályán, majd délután száraz körülmények között is több mint egy másodpercet vert a GP3-as bajnokság idei 2. helyezettjére, Daniel Abtra, míg a Lotus GP másik GP3-as bajnokjelöltjének, Aaro Vainiónak mindkét edzésen több mint két másodpercet osztott ki. Mindezt azért fontos kiemelni, mert a 21 éves miskolci pilótán kívül ők ketten voltak azok, akik életükben most vezették először a WSR 3,5 literes versenyautóját, és így értelemszerűen hozzájuk lehet a leginkább mérni Tamás első napon mutatott produkcióját.

Más kérdés, hogy a hétvégén az olasz BVM Target Racing színeiben versenyző magyar tehetség a nap végére már a WSR állandó menőit is meg tudta szorongatni, hiszen az élen végző Jules Bianchitól, a Force India Formula-1-es tesztpilótájától is alig több mint egy másodperccel maradt el leggyorsabb körideje. Sőt, az elmúlt napokban, Magny-Cours-ban a Mercedes GP F1-es versenyautóját tesztelő Sam Bird neve is az övé után következett az eredménylistán.

Tamás amennyire gyors volt pénteken, legalább annyira élvezte is ezt a merőben újszerű kihívást, és valósággal madarat lehetett volna vele fogatni a nap végén. "Most nagyon örülök, akkora élmény vezetni ezt az autót, hogy nem is igazán lehet szavakba önteni. Szerencsére sikerült viszonylag gyorsan felvennem a tempót, és fizikailag is jól bírtam a terhelést, talán még jobban, mint amire számítottam. Lélekben felkészítettem magam, hogy kivételesen nehéz feladat vár rám és ehhez képest szerencsére csupa pozitív meglepetés ért, esőben és szárazon is én uraltam az autót, és nem az autó engem, ami csodálatos érzés volt" – mesélte vidáman Tamás.

"Hihetetlen mekkora erő lakozik ebben az autóban, és elképesztő mennyi mindenre oda kell figyelni vezetés közben – egyszerre kell váltani, állítani a DRS-t és a kanyarokat sem árt közben bevenni, úgyhogy nem egyszerű a feladat, de nagyon élvezem ezt a kihívást. A testem ugyan érzi, hogy fizikailag nagyobb igénybevételnek van kitéve, mint eddig bármikor, de a szemem és a lelkem már régóta vágyott rá, hogy ilyen tempóban haladjon alattam az autó az egyenesekben és a kanyarokban is. Most úgy érzem magam, mint aki kapott egy kis kóstolót a mennyországból, és alig várom a szombati folytatást" – járt a fellegekben a 21 éves pilóta.

"Örültem, hogy délelőtt esett, mert nem ez az első autó, amit vizes pályán kellett megtanulnom vezetni, és ez általában beválik nekem. Délután a száraz pályán pedig az első öt kanyarban végig fülig ért a szám és közben rázott a hideg, akkora élménydózist kaptam. A nap végén kérdeztem a csapatot, hogy hol tudnék még gyorsulni, mire ők azt mondták, hogy ez még csak az első napom volt az autóban, és már csak egy másodpercre vagyok a leggyorsabbtól, mit akarok még?! Ez jólesett, és örülök, hogy az időeredmények is azt mutatják, amit belül éreztem, de természetesen nem érem be ennyivel, a hétvége folytatásában is próbálok majd fokozatosan tovább gyorsulni. Alig várom a szombati időmérőt és a futamot, remélem, sokan szorítanak majd értem a lelátókon" – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás.

A WSR 3,5 literes géposztályának első időmérő edzését szombaton reggel 8 óra 30 perckor rendezik a Hungaroringen, míg a 44 perc + 1 körös első futam 12 óra 4 perckor fog elrajtolni.

Kiss Pál Tamás a következő támogatóknak külön köszönetet kíván mondani, amiért lehetővé tették számára a hungaroringi WSR-futamon való indulást: TOTAL Hungária, Kockás túrórúd, Renault Hungária.

A hétvége programja a WSR 3.5 mezőnye számára:

Péntek

10:40 – 11:55: 1. teszt

15:55 – 17:10: 2. teszt

Szombat

08:30 – 09:00: 1. időmérő edzés

12:04 – 12:51: 1. futam (44 perc + 1 kör)

Vasárnap

9:35 – 10:05: 2. időmérő edzés

13:04 – 13:51: 2. futam (44 perc + 1 kör)

- Borbás Bálint - P1race.com -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!