Sport

2012.09.15. 18:41

Kiss Pál Tamás szombati tapasztalatait vasárnap kamatoztatná

Az olasz BVM Target Racing színeiben versenyző magyar Kiss Pál Tamás szombaton sikeresen teljesítette első versenyét a World Series by Renault 3,5 literes csúcskategóriájában, és noha a rajtot követően visszacsúszott a 23. helyre, ám utána érett vezetéssel, több szép előzést is bemutatva visszakapaszkodott a 19. helyre a leintésig.

Az olasz BVM Target Racing színeiben versenyző magyar Kiss Pál Tamás szombaton sikeresen teljesítette első versenyét a World Series by Renault 3,5 literes csúcskategóriájában, és noha a rajtot követően visszacsúszott a 23. helyre, ám utána érett vezetéssel, több szép előzést is bemutatva visszakapaszkodott a 19. helyre a leintésig."Minden abszolút új volt számomra, ezért nagyon nehéz volt ez a verseny. Igazából nem is tudtam, hogy mire számítsak, hiszen nagyon kevés idõnk volt a felkészülésre az idõmérõ és a verseny között. A rajtom nem volt kifejezetten rossz, de nagyon jó se, túl korán mentem ki a poros részre, ahol kipörögtek a kerekeim. Így veszítettem néhány pozíciót, amit a 2. kanyarban próbáltam visszaszerezni azzal, hogy a külsõ íven rövidebb féktávot vettem, mint a többiek. Ez sajnos nem vált be, mert megcsúszott alattam az autó, és a korrigálás miatt sok idõt veszítettem, és visszacsúsztam a 23. helyre" – elevenítette fel a verseny elsõ körének történéseit a 16. helyrõl rajtoló magyar pilóta.

"Utána bíztam benne, hogy fel tudok jönni, mert a tempóm úgy érzem, végig megvolt, de nagyon nehéz volt elõzni, utólag mondta is a csapat, hogy rajtam és Vainión kívül nem is nagyon elõzött senki más az egész verseny alatt. Az állítható hátsó szárny (DRS) sem könnyítette meg igazából az elõzést, mivel az F1-gyel szemben itt a védekezõ versenyzõ is használhatja ezt a rendszert, összesen a verseny teljes ideje alatt 210 másodpercig, ezt kell beosztani. Vainióval jó csatát vívtam, de sokáig feltartott minket az elõttünk haladó versenyzõ, így a végén már nem volt esélyem a 19. helynél feljebb kapaszkodni" - árulta el Tamás.

"Hatalmas terhelés ér minket az autóban, úgyhogy a verseny végére el is fáradtak rendesen a vállizmaim. Ezzel együtt végigbírtam a teljes versenytávot, és a fizikai felkészültségem egy pillanatig sem jelentett gátat abban, hogy megfelelõen teljesítsek a pályán. Vasárnap tovább feszegetem majd az autó határait, az idõmérõn szeretnék javítani a mai legjobb köridõmön, és az elsõ verseny tanulságait levonva a rajtnál és az elsõ körben nagyon odafigyelek majd, hogy ne veszítsek pozíciókat, mert ez jelenti a kulcsot a jó eredményhez. Holnap már sokkal tapasztaltabban vághatok neki egy új napnak, ahol mindenki újra tisztalappal, a nulláról indulhat harcba, ezért bízom a további fejlõdésben" – tette hozzá végül Kiss Pál Tamás.

A WSR 3,5 literes géposztálya számára vasárnap reggel 9 óra 35 perckor, a második idõmérõ edzéssel folytatódik a hungaroringi hétvége programja.

Kiss Pál Tamás a következõ támogatóknak k ülön köszönetet kíván mondani, amiért lehetõvé tették számára a hungaroringi WSR-futamon való indulást: TOTAL Hungária, Kockás túrórúd, Renault Hungária.

A vasárnapi program a WSR 3.5 mezõnye számára:

9:35 – 10:05: 2. idõmérõ edzés

13:04 – 13:51: 2. futam (44 perc + 1 kör)

- Borbás Bálint - P1race.com | Fotó: Paolo Pellegrini -

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!