2014.05.30. 13:59
Kiss Pál Tamásnak hiányzik majd Sato
Az Auto GP idei negyedik versenye következik, Olaszországban fut a mezőny a hétvégén.
Az Auto GP idei negyedik versenye következik, Olaszországban fut a mezőny a hétvégén.Az Auto GP összetett versenyében a japán Kimiya Sato mögött a második helyen álló miskolci pilóta, Kiss Pál Tamás ezen a hét végén az olaszországi Monzában igyekszik csökkenteni hátrányát. A Zele Racing versenyzője csütörtökön délután kelt útra, hogy a pénteki edzés után az idei versenysorozat 7. futamában szombaton, a 8-dikban pedig vasárnap álljon rajthoz.Az előző két futam, a május első hétvégéjén, a Hungaroringen megtartott verseny csalódást hozott a pilóta számára, aki nem volt elégedett a 2. helye után elért 7. pozícióval.
– Sajnos, a Hungaroringen folyamatosan a beállításokkal voltak gondjaink, elsősorban azért, mert az a mérnök, aki velem volt az eddigi versenyeken, most nem tudott jelen lenni – mondta Kiss Pál Tamás. – Persze volt róla szó a szezon előtt, hogy lehet, nem mindig tud majd velem lenni. De, hogy pont Magyarországon nem, azt senki nem mondta, csak a versenyt megelőzően néhány órával, csütörtökön tudtam meg ezt. Mivel a mérnök nem volt, nem voltak ideálisok a beállítások, bal első kereken elkoptak a gumik az első futamban, a másodikban pedig a bal elsőn és jobb elsőn is. Az első napon a második hely ennek ismeretében még szépnek mondható, de másnapra finoman szólva, nem sikerült tökéletes autót csinálni, és érződött, hogy nem vagyunk versenyképesek.
Ezek ismeretében adja magát a kérdés: jelen lesz-e Monzában az előző versenyről hiányzó mérnök.
– Azt mondták, hogy igen, miután támadt egy kis nézeteltérésem a csapat vezetőivel ez ügyben. Ugyanis kértem, hogy legyen ott ő, vagy egy hasonló tudású szakember, mert ennek hiányában nem fogjuk a célt elérni, a bajnokságot megnyerni – felelte Kiss Pál Tamás. – De mondom: azt ígérték, hogy ott lesz, aminek azért örülök, mert nagy tapasztalata van, az A1 GP-ben négy évet töltött el, és ott ugyanazokat az autókat használják, mint itt.
A riválisról
A komoly célhoz, a bajnokság megnyeréséhez a japán Satót kellene utolérni az összetett pontversenyben, ehhez a futamok megnyerésén át vezet az út, de az sem mindegy, hogy a rivális mire lesz képes.
– Bőven ledolgozható a hátrány – jelentette ki a miskolci pilóta. – Oké, hogy volt két jó hétvégéje, de azért volt olyan is, hogy előtte végeztem, az eddigi futamok alapján az a véleményem, hogy közel azonos szinten vagyunk. Ez az egyik. A másik pedig az, hogy a hírek szerint ő most nem lesz jelen Monzában. Ugyanis két versenysorozatra is nevezett, az Auto GP mellett a GP2-re is, és ez így együtt elég húzós anyagi vállalás, feltételezem, hogy emiatt nem fog most jönni. De én ennek nem örülök, és szerintem senki más sem. Mert úgy az igazi versenyezni, hogy komoly ellenfelek vannak. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ha ő nincs, nincs senki, de annál élvezetesebb egy futam, ha minél több jó pilóta van.
A pályáról
A monzai pályán legutóbb 2012-ben versenyzett Kiss Pál Tamás, akkor a GP3-ban, fele ilyen erős és fele ilyen méretű autóval.
– Azért ez más lesz, mert ezen a pályán még nem próbáltam ki magam a mostani riválisok ellen – jegyezte meg a miskolci versenyző. – De én nagyon szeretem Monzát, és szerintem most is hamar meg fogom találni a pálya ritmusát. Tudom, hogy kell itt menni, ismerem a kiskapuit, hogy mire kell figyelni, de lesz jó pár olasz ellenfenem is, akik lehet, hogy többször jártak már itt, és azért nagyobb autóval menni mindig más.
ÉM-BCS
Tények
A monzai program1. futam: szombat, 15.35
2. futam: vasárnap, 11.20
Az összetett verseny állása
1. Kimiya Sato (japán) 114 pont
2. Kiss Pál Tamás (magyar) 75 pont
3. Markus Pommer (német) 65 pont