2014.06.12. 18:48
Murván, aszfalton, rég látott pályákon
Számos érdekességet kínál a ralisok idei második viadala, amelyet Székesfehérvár központtal rendeznek meg.
Számos érdekességet kínál a ralisok idei második viadala, amelyet Székesfehérvár központtal rendeznek meg.Két és fél hónap szünet után, az előttünk álló hétvégén folytatódik az első osztályú ralibajnokság. A szezonnyitó miskolci futamot követően péntektől vasárnapig Székesfehérváron randevúznak egymással a szakág leggyorsabb hazai párosai. Ezt utoljára hét esztendővel ezelőtt tették meg a Fejér megyei településen, tehát minden szempontból érdekes és izgalmas viadal elé nézünk. A rendezők azonban még egyet csavartak: a gyorsasági szakaszok első felét murván, a másodikat pedig aszfalton jelölték ki, amire szintén nagyon régen volt példa.
R5 helyett RRC(!)
A hosszúra nyúlt szünetet a címvédő igyekezett a lehető legjobban kihasználni. Kazár Miklós és navigátora, Szőke Tamás egy új projektbe vágott bele. A meglévő az újonnan érkező partnerek segítségével lehetőségük nyílt az autóváltásra: Fehérváron már egy Ford Fiesta RRC-vel állnak oda a rajthoz.
- A héten teszteltünk az autóval, borzasztóan tetszik – fogalmazott Kazár Miklós. – A futóműve és a hajtása várakozáson felüli, és rendkívül egyszerű vezetni. Természetesen ez most megint egy új dolog a számunkra, de azért dolgozunk, hogy a korábbi időszak sikereit újra és újra megismételjük. Optimistán várjuk a szombati rajtot, külön öröm, hogy végre ismét murván versenyezhetünk. Egész biztos, hogy egy kiélezett és szoros csata előtt állunk, de a technikán, a csapaton és rajtunk sem múlik majd a jó eredmény. Komoly fegyverrel állunk oda a csatába, az viszont nem kérdés, hogy alaposan meg kell dolgozunk a sikerért. Az első napon mi takarítjuk majd a pályákat a többiek előtt, de az 1-es rajtszámot és a 24 pontot nem cserélném el arra, hogy másodiknak, esetleg harmadiknak rajtoljunk. Jól van ez így, már nagyon várom, hogy éles körülmények között is kipróbáljuk az RRC-t.
Kímélni kell a technikát
A miskolci szezonnyitó tapasztalataiból kiindulva akár tizedek is dönthetnek majd egy-egy gyorsasági szakaszon a párosok között. Természetesen ezúttal is számolni kell majd Herczigékkel, Botkáékkal, és a 208-as, R5-ös Peugeot-val induló Turánékkal is. Egész biztos, hogy Ollé Sándor és Balogh János is megnehezíti majd az éllovasok dolgát, ám a 2008-as bajnok, Spitzmüller Csaba is erre készül.
- Nagyon szeretném ott folytatni, ahol március végén Miskolcon abbahagytuk – utalt vissza a hazai pályán megszerzett dobogós helyezésre Spitzmüller Csaba. – Székesfehérvár sokak számára új lesz, de azoknak is, akik annak idején már mentek ezeken a gyorsokon. Ésszel kell versenyezni, mert ezek a szakaszok nem arról híresek, hogy autókímélőek, ezért az átlagosnál is jobban be kell osztani a technikát. Érdekes és izgalmas verseny lesz, amit csak tovább színez a két fajta útborítás. Nyilván nekünk is át kell majd állni, de a két nap között ez inkább a szervizcsapatoknak ad majd komoly feladatot.
A Székesfehérvár Rali pénteken a rajtceremóniával kezdődik, szombaton hat – murvás -, vasárnap újabb hat – aszfaltos – gyorsasági vár a mezőnyre. A három bajnoki osztályban (ORB, Rallye2, Historic) több mint 120 páros vág neki az Országos Rali Bajnokság második futamának. A verseny távja 486 kilométer, ebből a gyorsasági szakaszok 147 kilométert tesznek ki.
A Székesfehérvár Rali programja (ORB):
Június 13. (péntek):Rajtceremónia, Székesfehérvár, Piac tér, 18.30
Június 14. (szombat):
GY1 – Várpalota/1, 10.28 (az első autó rajtja)
GY2 – Iszka-Csór/1, 11.06
GY3 – Kisfalud-Aranybulla/1, 12.04
GY4 – Várpalota/2, 13.38
GY5 – Iszka-Csór/2, 14.16
GY6 – Kisfalud-Aranybulla/2, 15.14
SuperSpecial, Székesfehérvár belváros, 17.20
Június 15. (vasárnap):
GY7 – Csákberény-Árki puszta – Kőhányás/1, 10.08
GY8 – Oroszlány-Pusztavám/1, 10.45
GY9 – Bakonycsernye-Nagyveleg/1, 11.26
GY10 – Csákberény-Árki puszta-Kőhányás/2, 13.39
GY11 – Oroszlány-Pusztavám/2, 14.16
GY12 – Bakonycsernye-Nagyveleg/2, 14.57
Céldobogó, Székesfehérvár, Piac tér, 16.02
Az Országos Rali Bajnokság állása:
1. Kazár Miklós, Szőke Tamás (Ford Fiesta RRC) 24 pont
2. Hadik András, Kertész Krisztián (Subaru Impreza) 17 pont
3. Spitzmüller Csaba, Laczkó László (Mitsubishi Lancer EVO X. R4) 15 pont
4. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia S2000) 10 pont
5. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) 8 pont
6. Botka Dávid, Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer EVO IX) 7 pont