2014.09.06. 12:27
40. Kassa Rally - Megbecsülni, növelni az előnyt
Tizenhat pont nem a világ, de mindenképpen megbecsülendő. Az Országos Rally Bajnokság első felében ekkora előnyt autózott ki az üldözőkkel szemben Kazár Miki és Szőke Tomi. Mint ismert: a miskolci győzelem után Székesfehérváron harmadik, Veszprémben pedig negyedik lett a Maximmun Racing Team kettőse, tehát folyamatosan számolni kellett velük az élmezőnyben.
Tizenhat pont nem a világ, de mindenképpen megbecsülendő. Az Országos Rally Bajnokság első felében ekkora előnyt autózott ki az üldözőkkel szemben Kazár Miki és Szőke Tomi. Mint ismert: a miskolci győzelem után Székesfehérváron harmadik, Veszprémben pedig negyedik lett a Maximmun Racing Team kettőse, tehát folyamatosan számolni kellett velük az élmezőnyben. Erre a folytatásban is szükség lesz, hiszen a bajnoki cím megvédéséről csak akkor lehet majd beszélni, ha a megbízható, stabil versenyzést az előttünk álló időszakban is folytatni tudják.
- Természetesen ezen vagyunk, Kassán is a lehető legtöbb pontot szeretnénk megszerezni – fogalmazott a magyar-szlovák közös verseny előtt Kazár Miki. – Mint minden sport, a rally is valamilyen szinten észjáték. Mi már a szezon elejétől taktikázunk. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy főokosok vagyunk és soha nem hibázunk, de az adott lehetőségből mindig igyekszünk a legtöbbet kihozni. Ezt kell tennünk a bajnokság második felében is, akkor lesz esélyünk arra, hogy a céljainkat elérjük. Fogynak a versenyek, fogynak a javítási lehetőségek. Az előttünk álló hétvégén is nagyon fontos, hogy befejezzük a rendkívül nagy kihívásnak ígérkező futamot.
Szőke Tomi minimális tapasztalattal rendelkezik a felvidéki szakaszokkal kapcsolatban, hiszen pályafutása során először a tavalyi esztendőben versenyzett a Kassa környéki gyorsokon. Ráadásul idén nem teljesen ugyanazok a pályák, tehát lesz olyan része a hétvégének, ami ismeretlen a bajnok navigátor számára.
- A murva után visszatérünk az aszfaltra, ami az idei eredmények ismeretében nem biztos, hogy hátrány a számunkra – tette hozzá Szőke Tomi. – Miskolcon ugyanis a keményebb borításon szinte tökéletes hétvégét futottunk, utána azonban voltak kisebb-nagyobb gondjaink. Nem lehet panaszunk az eddigiekre, hiszen vezetjük a pontversenyt, ettől függetlenül egy pillanatig sem dőlhetünk hátra. Az előnyünk ugyanis nem akkora, hogy ne lehetne ledolgozni. Éppen ezért kell Kassán is a maximumra törekedni. Rendkívül erős mezőnyben kell ismét bizonyítanunk, hiszen a hazai versenyzők jobban ismerik ezt a vidéket, de természetesen mindent megteszünk a siker érdekében.
Kazár Miki és Szőke Tomi szombaton és vasárnap – a miskolci és a veszprémi hétvégéhez hasonlóan – az R5-ös Ford Fiestaval vág neki a viadalnak.
- Marad az autó, legalábbis most – folytatta Kazár Miki. – A szezon hátralévő részével kapcsolatban még nem tudok nyilatkozni. Egyelőre nem is tekintünk ennyire előre, a lényeg, hogy most eredményesek, sikeresek legyünk. Tizenegy rendkívül élvezetes, de nehéz gyorsasági szakasz vár ránk a Felvidéken. A célunk, hogy Kassa után is megőrizzük a vezető helyünket az összetett pontversenyben, az már csak hab lenne a tortán, ha az előnyüket még növelni is tudnánk.
A 40. Kassa Rally össztávja megközelíti a 480 kilométert, amelyből valamivel több mint 140 kilométer lesz a mért szakaszok hossza. Az élmezőnyre szombaton hat, vasárnap öt gyorsasági vár, ezután hirdetnek majd győztest Kassa főterén.
A 40. Kassa Rally programja:
Szeptember 6. (szombat):
Rajtceremónia (Kassa Főtér) 12.00,
Gyorsasági szakaszok
GY1 - Marex/1 12.43
GY2 - Idos/1 14.03
GY3 - Energy Oil/1 14.38
GY4 - Marex/2 17.15
GY5 - Idos/2 18.41
Gy6 - Energy Oil/2 19.16
Szeptember 7. (vasárnap):
GY7 – Optima 8.40
GY8 - Peva/1 9.16
GY9 - Xiglo/1 10.07
GY10 - Peva/2 12.35
GY11 - Xiglo/2 13.26
Céldobogó, Ünnepélyes díjkiosztó, Kassa Főtér. 15.00
Az ORB állása három versenyhétvége után: