2020.06.01. 13:00
Három pályázat érkezett a Földes Ferenc Gimnázium igazgatói posztjára
Június végén teszik nyilvánossá, ki lesz a rangos gimnázium igazgatója.
Fotó: Bujdos Tibor
Intézményvezető-választás előtt áll a Földes Ferenc Gimnázium, a korábbi igazgató, Veres Pál ugyanis az októberi önkormányzati választások után Miskolc polgármestere lett. A vezetői pályázatok beadásának határideje március 6-a volt, a dokumentumok már megtekinthetők a gimnázium honlapján. Hárman szeretnének a patinás gimnázium vezetői lenni.
Egyikük Fazekas Róbert, aki jelenleg az intézmény megbízott igazgatója. Előtte általános igazgatóhelyettesi posztot töltött be az intézményben, a 2012/13-as tanévben azonban szintén a gimnázium vezetői teendőit látta el, megbízott igazgatóként.
Pályázott Kovács Benedek is, aki a Földes Ferenc Gimnázium fizika, informatika, matematika szakos tanára. 1986-tól van a pályán, a Földes Ferenc Gimnáziumban 1998-tól dolgozik.
A harmadik pályázó pedig Hajdu Hajnalka, a Sajószögedi Kölcsey Ferenc Körzeti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola intézményvezetője. A pályázatok elbírálásának eredménye június 22-én válik nyilvánossá.
Földes Ferenc Gimnázium
A tudás tisztelete
Az Észak-Magyarország azt kérdezte a pályázóktól, miért szeretnének a gimnázium vezetői lenni, és milyen terveik vannak igazgatóként.
Fazekas Róbert úgy fogalmazott, nagyon erős kötődése van az intézményhez, itt volt diák, és 1993-ban itt kezdte tanári pályáját. Általános igazgatóhelyettesként az intézményvezetés minden területe nyitott volt előtte.
– Azt gondolom, hogy jól ismerem az iskola értékrendjét, jól ismerem a kollégák munkáját. Szeretném a további munkájukat támogatni, szeretném megőrizni azt a környezetet, azt a miliőt, amiben ezt a nemes tevékenységet végzik, és célom, hogy ezen még inkább javítsak. Az iskola értékrendje nyilvánvaló: a tudás tisztelete, a tudás átadása. Szeretném ezt a tudás- és emberközpontú iskolaértéket megőrizni, és az ehhez szükséges feltételeket megteremteni – mondta Fazekas Róbert.
Kovács Benedek az Északnak jelezte, hosszas gondolkodás után döntött úgy, hogy megpályázza az intézményvezetői beosztást, hiszen fontos kérdés a jelenlegi oktatásirányítási rendszerben, képes-e egy intézményvezető megfelelni a kívánalmaknak és elvárásoknak, a település, a térség társadalmi és gazdasági követelményei által megfogalmazott céloknak.
– Hiszek a csapatmunkában, de szívesen támogatom a kreatív egyéniségek kibontakozását is. Célom az eddigi eredmények megőrzése és továbbfejlesztése. Egy jól működő iskola esetén az új vezetőnek nem az a feladata, hogy felforgassa az iskolát, a nevelőtestület életét, s mindenáron új célokat, irányokat jelöljön ki – fogalmazott Kovács Benedek.
Hajdu Hajnalka írásban válaszolt kérdéseinkre:
A lehetőségek kiaknázása
„A megtisztelő felkérés két pedagógus kollégától érkezett, akik a Földes Ferenc Gimnáziummal erős kötelékben állnak. Négy diploma, két szakvizsga – minőségügyi, valamint tanfelügyeleti és pedagógusminősítési szakértői tevékenységgel szerzett – mesterpedagógus cím, továbbá auditori tapasztalatok alapozzák meg a szakmai hátterem, de erősítik tevékenységemet a Károli Gáspár Református Egyetem Nagykőrösi Főiskoláján szerzett oktatói ismereteim is. Kinevezésem esetén célom, hogy a Földes Ferenc Gimnázium aknázza ki a lehetőségeit, mind infrastrukturális megújulás, mind pedig az iskolában dolgozó kollégák személyes érvényesülése vonatkozásában, diákjai élhessenek a XXI. századi oktatási technológia által kínált lehetőségekkel, s az iskola induljon el azon az úton, ami visszahívja őt a fénykori rangsorába.”